شهدا و ایثارگران الگوهای واقعی برای نسل جوان هستند/ ضرورت آمادگی در عرصه  فرهنگی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه آمادگی در عرصه فرهنگی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن یکی از نیارهای امروز جامعه است، گفت: همه ما مسئولیت سنگینی به عنوان فرهنگ سازان جامعه در زمینه فرهنگی برعهده داریم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۲۱ آبان) در گردهمایی هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان ایلام، با تقدیر از شورای تامین استان، اظهار کرد: از همه کسانی که  تلاش کردند  و در برابر اغتشاشات اخیر با سعه صدر و صبر، سعی  در مدیریت اغتشاشات داشتند تقدیر می کنم.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار  با بیان اینکه خداوند متعال به ما دستور می دهد که در برابر دشمن تا جایی که می توانید آماده باشید، افزود: یکی از این عرصه ها که نیاز به آمادگی در برابر دشمن دارد جبهه فرهنگی است  و  همه ما مسئولیت سنگینی به عنوان فرهنگ سازان جامعه در زمینه فرهنگی برعهده داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نسیت به آنچه دین، فرهنگ، ایمان و اعتقادات افراد جامعه را تهدید می کند نباید عفلت شود، افزود: ما باید فرهنگ سازی کنیم، تعدادی از افراد به عنوان الگو شایستگی الگو و اسوه بودن را ندارند به عنوان سلبریتی مطرح می شوند و خروجی کار این می شود که به ارزش های دینی و اسلامی و انقلابی هتک حرمت می شود و یا برای نشر آنچه ضد انقلاب گفته است در فضای مجازی فعالیت و در میدان دشمن بازی می کنند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه الگوی ما شهدا، آزادگان، رزمندگان و کسانی برای حفظ دین و ارزش ها وجود خود را فدا کردند، هستند، افزود:  از مردم خوب استان درخواست می کنم که ما حرکت زیبای برگزاری یادواره شهدا متناسب با زمان را برگزار کنند و هر چه در این زمینه کار شود بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد: اگر ما برای الگوسازی قهرمانان واقعی خود که شهدا هستند کوتاهی کنیم دشمن الگوهای دیگری برای ما می سازد که شایسته نیستند و در جاهایی که باید وارد میدان شوند، متاسفانه در زمین دشمن بازی می کنند.

 

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی در زمینه جهاد تبیین در کشور جایگاه خوبی کسب کرده است و کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام شده است، در شورای فرهنگ عمومی آینده باید خروجی این کار را داشته باشیم، برای مدیران و مسئولان مربوطه در سطوح مختلف، این فتنه ها و اغتشاشات همانند غربالی است که مدیران باید بر اساس آن ارزیابی شوند و باید توجه شود که در این میدان چه کسانی ایستادند و در برابر دشمن قد علم کردند و چه کسانی سکوت کردند و یا در زمین دشمن بازی کردند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه میدان کار و زمینه جذب برای کسانی فراهم شود  که وارد عرصه شدند و از وجود خود مایه گذاشتند، گفت:  در جهاد تبیین نیاز داریم که الگوهایی مانند شهید چمران و شهید طهرانی مقدم برای نسل جوان ما معرفی شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با بیان اینکه حرکت خوبی در جهاد تبیین از استان آغاز شد که نیاز است تداوم داشته باشد، ابراز کرد: فرهنگ اسلام با فطرت انسان صحبت می کند و همین فرهنگ اسلام در تمام دنیا طرفدار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام قد و با تمام توان برای مقابله با نظام اسلامی در قالب جنگ ترکیبی برنامه ریزی کرده است، گفت: تصور دشمنان بر این بود که نظام اسلامی با این اغتشاشات سقوط می کند و امروز التماس می کنند سپاه جواب این خصومت های دشمن را ندهد.

 

کد خبر 1231653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha