برای نخستین بار در برنامه هفتم توسعه بودجه ویژه ای به فعالیت های قرآنی اختصاص می یابد

محمدبیگی گفت: اولین بار است مجلس این دوره اقدام کرده و به صورت ویژه برای برنامه هفتم توسعه، فصل ویژه قرآن دیده شده و ان شاالله برنامه هفتم توسعه بر مدار قرآن خواهد بود و پیشنهاد ماست ۵۰ درصد بودجه به موسسات قرآنی تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست با مدیران موسسات قرآنی که عصر روز گذشته (شنبه 21 آبان) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت های ما قرآن بوده و هست و از این رو کارگروه قرآنی هم تشکیل داده و حتی در ایام کرونا هم بازدیدی از موسسات قرآنی داشتیم و سعی کردیم در کنار این موسسات باشیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما فراکسیون قرآن و عترت را در مجلس ایجاد کردیم و این فراکسیون تاکنون جلسات مختلفی را داشته است و درخواست کردیم از هر استانی یک نماینده در این فراکسیون عضو شود و بنده از استان قزوین عضو این فراکسیون هستم و هر کدام از موسسات قرآنی که به ما نامه داده اند سعی کردیم در مسیر حل مشکلات آنها اقدام کنیم.

 

وی عنوان کرد: در بررسی که در فراکسیون قرآن و عترت داشتیم، در شش برنامه توسعه هیچ بودجه ویژه قرآنی در برنامه اول تا پنجم توسعه دیده نشده است در حال حاضر اولین بار است مجلس این دوره اقدام کرده و به صورت ویژه برای برنامه هفتم فصل ویژه قرآن دیده شده و ان شاالله برنامه هفتم توسعه بر مدار قرآن خواهد بود و پیشنهاد ماست 50 درصد بودجه به موسسات قرآنی تعلق گیرد.

 

* نهضت جهاد تبیین قرآنی راه اندازی شود

محمدبیگی اعلام کرد: نکته دیگر استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت موسسات قرآنی است که سه شنبه جلسه ای داریم که موضوع  آن استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی و تقویت آموزش و پرورش در زمینه درس قرآن است.

 

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از قرآن در جهاد تبیین تأکید کرد: در قرآن آیات مختلفی در خصوص فتنه داریم لازم است نهضت جهاد تبیین قرآنی را داشته باشیم و برای این منظور باید ارتباط با مردم را بیشتر کنیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت موسسات قرآنی اظهار کرد: موسسات قرآنی فعالیت های خوبی را دارند و لازم است دوره توانمندسازی ویژه فعالان قرآنی برگزار و موسسات قرآنی سطح بندی و ارزیابی شوند، البته ما قدردان فعالیت موسسات قرآنی هستیم ولی باید تقسیم کاری صورت گیرد و تخصصی کار کردن در حوزه موسسات قرآنی را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مساجد ادامه داد: ما مسجد را داریم و باید هیئت امنای مساجد احیا شوند که به نظام و جریان جوان مومن انقلابی کمک کنند و تعدادی از مساجد ما در بحث نیازهای اجتماعی ساکت بوده و فعالیتی نمی کنند.

 

* استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع مشکل مکان موسسات قرآنی

محمدبیگی تصریح کرد: عمده موسسات مشکل مکان را دارند، آنچه لازم است ما انجام دهیم نشستی با امور مساجد در استان، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه  است و از ظرفیت های موجود استفاده کنیم و بگوییم ما 60 موسسه قرآنی داریم و 60 مسجد منتخب را برای فعالیت اینها انتخاب کنیم و تفاهم نامه ای را با حضور استاندار و ائمه جمعه به عنوان روسای شورای فرهنگ عمومی برای این منظور داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: با انعقاد این تفاهم نامه موسسات مکان خوبی برای فعالیت دارند و اگر مشکل قانونی هم در این حوزه وجود دارد در بحث هزینه آب و برق در این خصوص هم تصمیم گیری شده و مشکل رفع شود و چه بسا این اقدام در قزوین پایلوت شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین تفاهم نامه ای داشته باشیم که موسسات قرآنی بتوانند از ظرفیت اردوگاه ها در استان هم استفاده کنند و بتوانند اردوهایی را برای فعالان قرآنی داشته باشند همچنین در بحث بیمه مربیان قرآنی، در این خصوص باید مطالبه وجود داشته باشد تا ما پیگیری کنیم.

 

کد خبر 1231692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha