ادامه روند ساخت مقام تل زینبیه و تکمیل مراحل پایانی

اداره پروژه‌های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی از ادامه کار در مقام تل زینبیه در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، حسین رضا مهدی، رئیس اداره پروژه‌های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع)اعلام کرد: به دستور مستقیم شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان مقدس حسینی، پس از پایان مراسم اربعین امسال که کارها به دلیل ضرورت و فراهم کردن فضاهای کافی برای تسهیل در تردد زائران متوقف شد، کارکنان مهندسی و فنی در این اداره کار را آغاز کردند و مراحل تکمیلی انجام گرفته است.

 

مهدی گفت: این کار درحال حاضر به مرحله گذاشتن سنگ مرمر رسیده است و سپس به کارگذاشتن کاشی کربلایی در رواق های تل زینبیه می رسد.

وی افزود: تعداد رواق های تل زینبیه به 45 رواق می رسد. کار نصب تزئینات داخلی و مقرنس‌ها در داخل مقام آغاز شده است و درحال حاضر این کار به سرعت ادامه دارد.

 

رئیس اداره پروژه‌های مهندسی و فنی گفت: پروژه صحن حضرت زینب(ع) یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ است که ازدحام ها در مراسم‌های میلیونی را کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: صحن حضرت زینب(ع) شامل موزه، مهمانسرا، کتابخانه، بازار زینبیه و مقام تل زینبی است.

 

حسین رضا مهدی گفت: مقام تل زینبیه در گذشته به مساحت 300 متر مربع بود که پس از توسعه، مساحت آن 10 برابر افزایش یافته است، همچنین در سه طبقه برای پذیرایی از تعداد بی شمار زائران به ویژه در مراسم‌های میلیونی آماده شده است.

آستان مقدس امام حسین(ع) پروژه صحن حضرت زینب(ع) را در مساحت 150 هزار متر مربع اجرا می کند، به طوری که کارهای کنونی در حال انجام است و به مراحل پیشرفته رسیده است.

کد خبر 1231824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha