طرح پالایش کتاب در کانون های مساجد مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری از اجرای طرح پالایش کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

حجت الاسلام ذوالفقاری، ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به فعالیت300 کتابخانه باز 150 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طرح پالایش کتاب طرحی برای تعویض کتاب های کهنه که دیگر مورد استفاده نیستند، با کتاب های جدید است.

 

مدیر ستاد فهما استان مرکزی با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در این کتابخانه ها برگزار می شود، افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی با شعار «ما همانیم که می خوانیم» و با عنوان نکته ای از یار مهربان ویژه رده سنی بالای 13 سال از جمله این برنامه های است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی، «معرفی یار» و « نقاشی و رنگ آمیزی یارمهربان» ویژه رده سنی بالای 13 سال و زیر 13 سال را از دیگر برنامه های این هفته دانست و ادامه داد: مسابقه معرفی یار مهربان از دیگر مسابقات این ایام است که شرکت کنندگان می بایست یک کتاب خوب را به بهترین شکلی که می توانند معرفی و دیگران را به تهیه و خوانش آن ترغیب کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین با بیان اینکه مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی یارمهربان نیز ویژه رده سنی زیر 13 سال برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه نیز باید برگه مربوط به مسابقه را از مسئول کانون دریافت و علاوه بر رنگ آمیزی نقاشی قسمت های خالی صفحه را نیز با موضوع کتاب و کتابخوانی نقاشی کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه به طرح پالایش کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همزمان با هفته کتاب اشاره کرد و گفت: در این طرح کتب جدید جایگزین فرسوده و بلا استفاده مسجد می شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تقدیر از کتابداران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر برنامه های این هفته دانست و بیان کرد: با سرکشی به کتابخانه ها از کتابداران فعال کانون با اهدا لوح و هدایایی تقدیر می شود.

کد خبر 1231836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha