شهرستان خوسف نیازمند راه‌اندازی مهدکودک است

ایمانی با اشاره به نبود حتی یک مهد کودک در خوسف، گفت: این شهرستان در راستای طرح حمایت از جوانی جمعیت، نیازمند راه‌اندازی مهد کودک با مشارک بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ایمانی امروز (22 آبان) در کارگروه بانوان شهرستان خوسف اظهار کرد: زنان، خانواده، جوانی جمعیت از رویکردهای مهم نظام و انقلاب است که نیازمند مباحث اساسی و زیربنایی هستند.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه کارگروه بانوان؛ کارگروه مشارکت، هماهنگی و برنامه ریزی است، افزود: به تفاوت های فردی در آموزه‌های دینی بسیار پرداخته شده است، دو گروه جنسی در جامعه مکمل یکدیگر هستند و به تنهایی معنایی ندارد و حتی اندیشمندان و سیاستمداران مختلف هم بر آن تاکید دارند که اگر می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید به مقوله خانواده بپردازیم.

 

ایمانی گفت: هرگونه تغییر و تحول در خانواده و جامعه به تغییر و تحول در بانوان بر می گردد و یا هر برنامه توسعه‌ای در جامعه باید از زنان جامعه شروع شود. هر توسعه‌ای در جامعه مدیون زنان است و باید تمام سعی خود را برای ارتقای ارزش و جایگاه زن قرار دهیم چرا که دین اسلام هم کامل‌ترین دین برای توجه و قداست جایگاه زن است که اگر به آن توجه کنیم اوج آزادی هم هست.

 

وی با بیان اینکه برخی به دنبال اهداف اختصاصی خود قصد تعرض به جایگاه زنان را دارند، افزود: این افراد آزادی بانوان را محدود می کنند، برخی نیز عفاف و حجاب را مانع آزادی می‌دانند، همین ها به فعالیت زنان عفیفه در کشورهای آزاد هم آسیب می زنند که این آزادی به این شکل معنایی ندارد و مشخص است که به دنبال اهداف شخصی و سلیقه ای و اقتصادی خود هستند.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: زنان عفیفه از قداست لازم برخوردار هستند، در آموزه های دینی زن، زیباترین آفرینش و موثرترین عامل تربیت روحی و روانی عوامل خانواده است.

 

وی با بیان اینکه در قانون اساسی و دولت سیزدهم نهادینه سازی فرهنگ خانواده اولویت دارد، افزود: این مهم در شهرستان خوسف که از فرهنگی غنی آموزه های دینی برخوردار است جا افتاده است اما باید برای کم کردن دغدغه های بانوان باید اقداماتی انجام داد به طور مثال راه اندازی یک مهدکودک از درخواست های بانوان خوسف است که باید به آن توجه کرد.

 

فرماندار خوسف گفت: داوطلبان ایجاد مهدکودک در شهرستان خوسف در راستای جوانی جمعیت حمایت می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1231873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha