هفدهمین نشست تخصصی مهندسی تلاوت  قرآن کریم برگزار می شود

میرزاجانی ار برگزاری هفدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن در بهمن ماه امسال با موضوع مهندسی تلاوت خبر داد.

«محمد تقی میرزاجانی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص هفدهمین نشست تخصصی مهندسی تلاوت قرآن کریم گفت: شورای عالی قرآنی متناسب با ماموریت خود هر ساله از اوایل دهه 80 سعی می کند نسبت به برگزاری یک نشست تخصصی معظمی با حضور اساتید، قاریان و حافظان ممتاز از سراسر کشور اقدام کند لذا  هر سال بسته به نیاز و ضرورتی که وجود دارد، یکی از موضوعات مورد نیاز جامعه قاریان، اساتید و حافظان قرآن در دستور کار این جلسات قرار می گیرد.

 

معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن با بیان اینکه این نشست با هدف ارتقاء سطح دانشی و مهارتی جامعه قاریان و مجریان نغمه‌های دینی طراحی شده، گفت: در این نشست مباحث تخصصی و علمی مطرح می شود و در صورت نیاز با رویکرد نقد و تحلیل مورد بررسی قرار می گیرد.

 

میرزاجانی تصریح کرد: خوشبختانه 16 نشست برگزار شده، بسیار مورد استقبال جامعه قرآنی قرار گرفته است. امسال هم با فراخوانی که در ماه های گذشته صادر کردیم، موضوع تلاوت قرآن کریم را در دستور کار نشست هفدهم قرار دادیم و تصمیم انتخاب این موضوع هم بر می گردد به فرمایشات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان امسال که مشخصا به موضوع مهندسی تلاوت اشاره فرمودند.

 

وی اظهار کرد: لذا طی فراخوانی از همه اساتید، قاریان،حافظان، فعالان و کارشناسان قرآنی درخواست کردیم که مطالب خود را حتی الامکان در قالب مقالات آماده کنند و تا پایان آذر ماه به دبیرخانه نشست ارسال کنند. در تلاش هستیم در بهمن ماه سال جاری (دهه فجر) نسبت به برگزاری این نشست در حسینیه الزهرای تهران اقدام کنیم.

 

وی اظهار کرد: معمولا در این نشست در مدت دو یا سه روز صاحبان مقالات برگزیده، مطالب خود را در نشست ارایه خواهند داد. همچنین ما در این مدت به تعدادی از صاحب نظران و اساتید برجسته هم سفارش مقاله دادیم تا ذیل آن محورها و مباحثی که مشخص کرده بودیم مقالات خود را ارسال کنند لذا همه اینها در یک برنامه منظم ارایه خواهد شد.

 

معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن بیان کرد: آن چه امسال مد نظر و مورد توجه ماست، این است که به یک جنبه کاربردی در نشست مهندسی تلاوت قرآن دست پیدا کنیم، یعنی با نگاه و رویکرد عملی و کاربردی به این موضوع توجه کردیم و امیدواریم این جمع بندی و اتفاقاتی که در این نشست رخ می دهد، ما را به نقطه ای برساند که به صورت عملیاتی موضوع مهندسی تلاوت در قرائت اساتید و قاریان عزیز کشور مان به نوعی ظهور و بروز پیدا کند.

 

وی گفت: البته در حاشیه این نشست تخصصی هم همانند سال های گذشته خصوصا در افتتاحیه و اختتامیه آن برنامه های جانبی پیش بینی شده است که رونمایی از آخرین دستاوردها، آثار و محصولاتی که در مجموعه شورای عالی قرآن در طول این یک سال آماده شده و ما باید تحویل جامعه  دهیم  از جمله آنهاست ضمن اینکه حضور برخی شخصیت های فرهنگی و هنری قرآنی کشور هم زینت بخش این نشست هفدهم خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: نشست تلاوت قرآن کریم 14 زیرشاخه در ذیل سه محور کلی پیش بینی شده است که محور اول مفهوم شناسی، هدف و ضرورت مهندسی تلاوت؛ محور دوم مبانی و مولفه های مهندسی تلاوت و محور سوم آسیب شناسی موضوع مهندسی تلاوت است که ذیل هر کدام از این محورهای سه گانه مجموعا شامل 14 زیرشاخه و زیرمحور می شود.

 

میرزاجانی گفت: علاقه مندان نیز جهت اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن مراجعه نمایند و این زیرشاخه ها و محورهای 14 گانه را در آنجا ملاحظه و نحوه ارسال مقالات خود را نیز مطالعه کنند.

کد خبر 1231931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha