شورای دانش‌آموزی بسترهای ورود دانش‌آموزان به اجتماع را فراهم می‌کند

محمدی گفت: شورای دانش‌آموزی یک سرمایه نامشهود در مدرسه است که بسترهای لازم را برای ورود دانش‌آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی ظهر یکشنبه(۲۲ آبان ماه) در مراسم بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس با نیازهای ویژه استان اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در عرصه انتخاباتی، نشانگرتوانمندی، لیاقت و پشتکار این دانش آموزان است.

 


رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار« تقویت مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در مدرسه،خانواده وجامعه» در حال برگزاری است.

 


وی ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی دانش‌آموزان برای حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این انتخابات برشمرد و افزود: گروه‌های مختلف دانش‌آموزی دختر و پسر با نیازه ویژه دوره‌های تحصیلی ابتدایی (سوم ابتدایی به بالا)، متوسطه دوره اول و دوم علاوه بر کاندیدا شدن عضویت در شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت می‌کنند.

 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از توسعه و بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش‌آموزان، کسب مهارت های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی واجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد در راستای تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه بین آنان ومسئولان مدرسه به عنوان اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی نام برد.

 


محمدی افزود: در حقیقت شورای دانش آموزی یک سرمایه نامشهود در مدرسه است که بسترهای لازم را برای ورود دانش‌آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم و با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، کمک‌هایی بسیاری به مسئولان مدرسه می‌کند.

 


وی با بیان اینکه انتخابات شورای دانش‌آموزی مصداق عینی کارکرد جامعه پذیری آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: این شورا فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش‌آموزان در توسعه و تقویت فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس  را فراهم می کند و مسئولیت پذیری و فعالیت گروهی را در بین دانش آموزان تقویت خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1231933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha