قم، نقش زیادی در رویدادهای انقلابی و گلوگاه‌های مهم تاریخی داشته است

دبیرکل ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: قم، نقش زیادی در رویدادهای انقلابی و گلوگاه‌های مهم تاریخی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار محمدرضا موحد در نشست خبری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: قم، در گذر تاریخ شهر تاثیرگذار و مرکز و مادر انقلاب است و نقش زیادی در رویدادهای انقلابی و گلوگاه‌های مهم تاریخی داشته است.


دبیرکل ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان کرد: لشکر علی ابن ابیطالب(ع) قم در دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشته است و همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده است تا جبهه مقاومت را حفظ نماید.
وی ادامه داد: در طول دفاع مقدس نیز لشکر ۱۷ قم عملیات‌های مختلفی را به عنوان لشکر خط‌شکن برعهده داشته و سابقه حضور در ۱۷ عملیات دارد، پس از دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نیز رزمندگان این لشکر در بسیاری از صحنه‌ها حضور داشتند.

 

فرمانده سپاه حضرت علی ابن ابیطالب(ع) درباره برگزاری اجلاسیه تصریح کرد: افتخار داشتیم در هفته گذشته خدمت رهبر فرزانه انقلاب باشیم و از رهنمود‌های ایشان استفاده کنیم؛ معظم له بر زنده نگه داشتن نام و یاد و خاطره شهدا با زبان هنر تاکید داشتند.

 

وی عنوان کرد: اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم روز پنج شنبه ۲۶ آبان ماه از ساعت ۹ صبح در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران با حضور سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه برگزار و در ابتدای اجلاسیه نیز پیام مقام معظم رهبری برای کنگره ملی شهدای قم پخش می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این اجلاسیه برنامه پایانی ۲ سال اجرای برنامه‌های مختلف کنگره شهدای استان به شمار می رود و در این راستا برنامه هایی چون جشنواره فیلمنامه نویسی، سمفونی خط شکنان که در مرحله تمرین بوده و تاکنون برنامه هایی همچون داستان نویسی و تئاتر و شب شعر برگزار شده است.

 

سردار موحد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان و جوان اهمیت زیادی دارد و در این مسیر جاری شدن نام و فرهنگ شهید و شهادت در خانواده‌ها مهم‌ترین هدف این کنگره است.

 

وی افزود: برگزاری اجلاسیه نهایی به معنای پایان کنگره نیست و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر و برگزاری مرحله بعدی کنگره در ۵ تا ۶ سال آینده برای ما مورد توجه است.

 

در ادامه نیز علی اکبر خوش گفتار رئیس ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان با بیان اینکه آمادگی کاملی برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی داریم عنوان کرد: ویژه برنامه‌های متنوعی قبل از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان برگزار شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در جهت برگزاری این کنگره با بیش از ۴ هزار خانواده شهید و ایثارگر دیدار داشته ایم و خاطرات شفاهی آنان ثبت شده است، ضمن اینکه به منظور انتقال ارزش‌های دفاع مقدس آثار و محصولات متنوعی در قالب‌های مختلف هنری با رویکرد رسانه‌های نوین تهیه و آماده انتشار شده است.

 

خوش گفتار اظهار داشت: در حال حاضر نیز سه فیلم سینمایی در خصوص شهدای استان قم روند تولید را سپری می کند که دو فیلم آن در خصوص زندگی سردار شهید مهدی زین‌الدین و یک فیلم سینمایی نهر خَیّن با موضوع شهدای عملیات کربلای ۴ است.

 

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۲۰۰‌ کتاب در حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت تولید و پنج عنوان کتاب نیز به صورت بریل منتشر می شود.

 

رئیس ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی برای برگزاری این کنگره پای کار بودند و در این مدت برنامه هایی چون یادواره شهدا در مساجد، پایگاه های مقاومت روستاها و دیدار با خانواده شهدا برگزار شده است.

 

وی گفت: فیلم‌ شهید زین الدین توسط موسسه اوج انجام می شود و با عنایت به اینکه شهید مصطفی کلهری به عنوان دومین شهید شاخص استان است، فیلمی در این باره تولید می شود، تاکنون نیز 60 فیلم مستند در راستای برگزاری کنگره شهدای قم تولید شده‌ که از این میزان ۲۰ فیلم به اتمام رسیده و بقیه ظرف ۱۰ روز آینده به اتمام می رسد.

 

در این نشست سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد: همزمان با برگزاری کنگره ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای تسهیل حضور مردم در مراسم پیش بینی شده است.

 

رئیس ستاد اجرایی برگزاری کنگره شهدای استان با اشاره به نامگذاری ۸۲ درصد از معابر شهری به نام شهدا بیان کرد: آن چه باعث شد انقلاب ما تا این زمان مانند سرو بلند، راست قامت بایستد فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی تصریح کرد: ایثار و شهادت فرهنگی است که باید ادامه پیدا کند و قم جایگاه و پایگاه انقلاب اسلامی دین و شریعت و تمدن نوین اسلامی محسوب می شود و بزرگداشت شهدا در این استان باید به صورت ویژه و محسوس باشد.

کد خبر 1231974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha