حمله دوماه اغتشاشگران به هویت انقلاب اسلامی/ چرا مسجد و بسیجی‌ها هدف دشمن هستند؟

اغتشاشگران به مساجد و اماکن مذهبی، قرآن و روحانیت و بسیجی‌های غرورآفرین به عنوان نشانه‌های هویت و الهام‌بخش انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی اخیر علیه ملت ایران حمله کردند تا برای پیشبرد اهداف‌شان، این هویت انقلابی را از «ایران» بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اصفهان، نجمیه بخشایش:

 

ابراهیم علیزاده، سرکرده گروهک موسوم به کومله، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران به سازماندهی بودن اقدامات تحریک‌آمیز و برنامه‌ریزی قبلی اجرای اعتراضات در مصاحبه با BBC فارسی که از  25 شهریور ماه با فوت مهسا امینی شروع شد، در 29 شهریور ماه اذعان می کند.

 

اعتراضاتی که از همان روزهای اول با رهبری صفحه‌های چندسلبریتی و چند شبکه فارسی زبان و خبرنگارانش به سرعت رنگ اغتشاش و جنایات و پس از آن  یک جنگ هیبریدی نامیده شد و در این میان به راحتی به مساجد، اماکن مذهبی، مردم عادی و روحانیت به بهانه های مختلف حمله شد و جنایت‌ها شکل گرفت.

 

29 شهریور ماه 1401

 

دومین شب ازاغتشاشات در شهر رشت به اموال عمومی و خصوصی آسیب وارد شد و آمبولانس و مسجد امام کاظم علیه السلام سبزه میدان رشت معروف به مسجد خورگامی با قدمت بیش از ۱۵۰ سال، در آتش سوخت و سبب  انزجار شدید مردم رشت را فراهم کرد و رسانه های محلی خبر بازداشت سه نفر از عوامل به آتش کشیدن این مسجد را دادند.

 

در همین روز، اغتشاشگران قصد تعرض به بقعه متبرکه امامزاده عبدالله همدان را داشتند که بعد از درگیری با خادمان و ممانعت آنها و حضور به موقع نیروهای بسیج و ناجا، با آتش زدن درخت‌های اطراف  این امامزاده از محل متواری شدند.

هم زمان، حجت الاسلام کارخانه روحانی جهادی و امام جماعت مسجد الهادی(ع) محله هرندی تهران که برای صحبت به میان اغتشاشگران رفته بود، مورد حمله با قمه و سنگ و آجر قرار می گیرد و از ناحیه سر و جمجمه آسیب می بیند و  یک آشوب گر در انتها با چاقو بالای سرش می رود تا وی را به شهادت برساند که کاسبان محل، مانع می شوند.

 

در همین روز، آشوبگری در مشهد، محمد رسول دوست محمدی که از خیمه عزاداری  امام حسین (ع) حفاظت می کرد و مانع از آتش زدن آن می شد را با چاقویی به شهادت رساند.

 

8 مهر ماه 1401

رسانه های فارسی زبان و خبرنگارانشان ادعا می کنند که به نماز جمعه و نمازگذارانش در زاهدان حمله مسلحانه شده است اما حوادث جمعه سیاه زاهدان، براساس مستندات موجود، در دو بازه زمانی و محیطی متفاوت رخ داده است.

 

حدود 150 نفر که تعدادی از آنها مسلح بودند، پس از نماز جمعه، برای تصرف کلانتری 16 زاهدان تلاش می کنند و به دلیل نزدیکی این کلانتری با مصلی نماز جمعه، تعدادی از نمازگزاران و افراد عادی و بیگناه علاوه بر نیروهای نظامی مجروح یا شهید می شوند.

 

برخی افراد با سواستفاده از حادثه اول، در سطح شهرزاهدان، اموال عمومی و دولتی و خصوصی را آتش می زنند و به درگیری مسلحانه ادامه می دهند.

 

جمعه سیاه و حوادث پس از آن در زاهدان براساس بیانیه شورای تامین استان سیستان و بلوچستان، تا پنجم آبان ماه، 35 جان باخته در مجموع نمازگزاران مصلی، حمله به کلانتری و درگیری های سطح شهر داشته است که شش نفر از آنها، از مدافعان امنیت این شهر بودند.

 

21 مهر ماه 1401

شخصی  با ورود به مسجد امام جعفر صادق (ع) در عباس آباد شهر خورسند شهربابک اقدام به آتش زدن منبر و فرش های این مسجد و آسیب جدی به فضای داخلی این مسجد وارد کرد.

 

عاملان این هتک حرمت توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه با همکاری پلیس دستگیر و به تاثیر پذیری خود از فضای مجازی اذعان کردند.

 

یک آبان ماه 1401

دانشگاه  صنعتی شریف تهران توسط تعدادی از دانشجویان در محل سلف دانشگاه ملتهب شده است، نمازخانه و مسجد این دانشگاه نیز در امان نمی ماند و برای نمازگزاران ایجاد مزاحمت و بیحرمتی می کنند.

 

سوم آبان ماه 1401

حجت الاسلام والمسلمین بکتاش از اساتید دانشگاه آزاد کرج مورد بی احترامی و اهانت توسط تعدادی دانشجو نما قرار می گیرد و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد.

 

چهارم آبان ماه 1401

داعش با استفاده از فضای نا امنی ایجاد شده در بستر اغتشاشات به حرم شاهچراغ در شیراز  حمله می کند و 15 شهید و 21 مجروح برجای می گذارد.

 

این حادثه تروریستی در سطح جهانی محکوم می شود، خون شهدا راه فاصله گرفتن مردم از جریانات اصلی اغتشاشات را باز کرد و به همین دلیل شبکه های فارسی زبان تلاش کرد بار این جنایت را از روی دوش داعش بردارد، اما داعش با انتشار فیلم  در کانال تلگرامی و روزنامه اش، بارها این حادثه را برعهده گرفت.

 

حادثه تروریستی شاهچراغ، پویش و هشتگ های شاهچراغ، برای آرتین و برای آرشام را در سطح مجازی داغ کرد ولی شرکت متا در اینستگرام ،هشتگ های این حادثه را مسدود کرد.

وزارت اطلاعات پس از مدتی، که پیگیر عوامل جنایت شاهچراغ می شود، خبر از دستگیری 26 تروریست تکفیری غیر ایرانی، را پیش از انجام فعالیت خود در استان های مختلف کشور خبر  می دهد.

در همین روز، حجت الاسلام کلات پور خبر از آتش زدن کانون مسجدی در ابتدای شهرک بعثت کرمانشاه را توسط دو جوان آشوبگر با کوکتل مولوتوف را داد و گفت: اتاقک نگهبانی آتش گرفت وسبب سوختگی شدید نگهبان شد و همسر و دختر این نگهبان نیز در هنگام خاموش کردن آتش مصدوم شدند.

 

هم زمان، آشوبگران طلبه بسیجی آرمان علی وردی را در شهرک اکباتان تهران می ربایند، وبه شدت شکنجه و سپس در کنار خیابان رها می کنند و این طلبه مظلوم در ششم آبان ماه از شدت جراحات، به شهادت می رسد.

 

مردم، نحوه شکنجه و شهادت این طلبه مظلوم راهمانند روضه روز عاشورا حس کردند و تحولی دیگر در میان مردم شکل گرفت ، پرونده شهادت آرمان علی وردی 70 متهم دارد ولی  در مراسم تشییع این شهید که هشتم ابان ماه صورت گرفت، هزاران نفر شرکت کردند و خواستار اشد مجازات برای عاملان این حادثه دردناک شدند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار با دانش‌آموزان در روز ۱۱ آبان‌ماه درباره این جنایت فرمودند: « آرمان عزیز که در تهران زیر شکنجه به شهادت رسید و پیکر او را در خیابان رها کردند، چه گناهی کرده بود؟ افرادی که این جنایت‌ها را انجام می‌دهند چه‌کسانی هستند و از کجا دستور می‌گیرند؟ البته این‌ها قطعاً بچه‌ها و جوان‌های ما نیستند، باید عاملان این جنایت‌ها شناسایی شوند و هر کسی که ثابت شود در این جنایت‌ها همکاری داشته‌است، بدون تردید مجازات می شود»

در همین روز، خبر از آتش گرفتن کارگاه نجاری در مسجد امام علی (ع) شهر گرگان منتشر شد که شبکه های فارسی زبان بیگانه، تلاش کردند آن را به اغتشاشات اخیر، ارتباط دهند که مسئولان مربوطه این خبر را تکذیب کردند.

هفتم آبان ماه 1401

کانون فرهنگی هنری مسجد مهدیه  در شهرستان قروه توسط آشوبگران، شب هنگام  به آتش کشیده شده و همه تجهیزات این کانون فرهنگی  در آتش سوخته است و به آن، 500 میلیون تومان خسارت وارد شده است و عوامل این حادثه تحت تعقیب نیروی انتظامی هستند.

12 آبان ماه 1401

حجت‌الاسلام اسماعیلی، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) محمد آباد کرج توسط آشوبگران با ۱۲ ضربه چاقو در ناحیه گردن، سینه، پهلو و دست مورد حمله قرار گرفت و توسط یک خانم کم حجاب نجات یافت و پس از اعزام به بیمارستان، یک جراحی ۴ ساعته را پشت سر گذاشت و  هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

 

 

در همین روز، حجت‌الاسلام  سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان، در سن 32 سالگی به جرم فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی  در مقابل مسجد محل فعالیت خود، توسط افراد مسلح  به ضرب گلوله شهید شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسینی، امام جماعت مسجد چهارسوق بازار بزرگ تهران نیز به گفته خودش تاکنون دو مرتبه از سوی اغتشاشگران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

13 آبان ماه 1401

آشوبگران  تلاش کردند با پرتاب کوکتل مواوتف مسجد فاطمیه در لواسان تهران را آتش بزنند که پلیس با شناسایی آشوبگران، 11 نفر را در این باره بازداشت می کند، به آنها گفته شده بود پایگاه بسیج و نه مسجد مورد حمله است.

 

14 آبان ماه 1401

آشوبگران به مسجد ابوذر در محله دلاوران تهران با کوکتل موتولف حمله کردند و با آتش زدن شبستان طبقه دوم این مسجد، 600 میلیون تومان خسارت زدند.

 

در همین روز، یک آشوبگر ، روبه روی مسجد جامع قرچک، قصد برتاپ کوکتل مولوتوف را به طرف بسیجی ها را داشت، پیش از پرتاب، با آتش گرفتن کوکتل در ماشینش، سوخت و بسیجی ها به کمک وی شتافتند اما بر اثر شدت جراحات سوختگی جان سپرد ولی در شبکه های فارسی زبان و فضای ضد انقلاب، این مرگ به عنوان خود سوزی در اغتشاشات مطرح شد.

در همین روز، تصاویر آتش زدن مسجد رشت، به عنوان آتش گرفتن پایگاهی بسیج پس از گذشت ۴۶ روز از حادثه اول، دوباره منتشر شد.

 

۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱

«اسماعیل محبی پور» از شهادت طلبه بسیجی و امام جماعت یکی از مساجد شهرک گلستان شیراز در جریان اغتشاشات منطقه معالی آباد شیراز  خبر داد و گفت: آشوبگران کوکتل موتولوف را  یه سر  محمد زارع مویدی پرتاب می کنند که سبب مجروح شدن وی می شود و پی از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات، به شهادت می رسد و پرونده قضایی این جتایت، تشکیل شده است.

 

در همین روز، آشوبگران به مسجد المصطفی ضلع شمالی میدان حسن آباد تهران یورش بردند، شیشه های مسجد را ضمن شعار دادن شکستند و تابلو مسجد را پایین آوردند، شاهدان شدت خشونت در این حادثه را بالا توصیف کردند.

 

۲۵ آبان ماه  ۱۴۰۱

آشوبگران خیابان های شهر ایذه را بستند و به اموال خصوصی و عمومی آسیب زدند و حوزه علمیه این شهر را به آتش کشیدند، سپس در جنایتی آشکار ، مردم را به گلوله بستند که تا کنون ۷ شهید و ۸ مجروح برجای گذاشته است.

 

هشتگ پایان مماشات و رسیدگی به لیدرهای محازی اغتشاشات به عنوان خواست اصلی مردم پس از این حادثه ترند شبکه های مجازی شد.

 

در همین شب، حادثه ایذه در  میدان نگهبانی خانه اصفهان، تکرار شد و دو موتور سوار به روی حافظان امنیت آتش گشودند که تا کنون دو نفر شهید و هشت مجروح برجای گذاشته است.

 

در همین شب، حوزه علمیه شهر تالش نیز با کوکتل موتولف مورد حمله قرار گرفت و خسارت دید.

22 اردیبهشت ماه 1401

آشوبگران مسجد النبی شهر ایذه را هتک حرمت کردند و قرآن و اموال مسجد را به آتش کشیدند و مردم، خواهان برخورد قاطع با عوامل این حادثه شدند.

 

ایرانیان خارج از کشور  و حتی مسلمانان سایر کشورها نیز، از مزاحمت های همواره ضد انقلاب نیز در امان نماندند و مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

شبکه های فارسی زبان و فضای مجازی ضد انقلاب اسلامی به نقل از روزنامه اشپیگل، از تلاش خود برای بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ معروف به مسجد آبی را  می دهند و بنا بر این ادعا، احزاب مسیحی آلمان طرحی را به پارلمان این کشور ارائه کردند که در آن، بسته های تحریمی متعددی به بهانه حمایت از اعتراضات داخلی ایران بیان شده است و یکی از این موارد، بسته شدن این مرکز اسلامی با سابقه حدود ۵۰ سال  در آلمان است.

 

دروغ هایی که زمینه ساز این حمله ها شد.

آشوبگران اعمال  خود را با عنوان دفاع مشروع و خرابکاری شرافتمندانه تئوریزه کردند.

بسیجی ها و نیروهای نظامی که در برابر آشوب می ایستند و اجازه تخریب اموال عمومی و خصوصی را نمی دهند و امنیت مردم را تامین می کنند، سرکوبگر خوانده شدند.

مسجد که محل عبادت و حضور مردم است را محلی برای دستگیری  و زندانی شدن آشوبگران توصیف کردند لذا آتش باید زد! و قشر روحانیت، دلیل پیشامد شدن وضع موجود هستند، برخورد با آنها راه را می گشاید.

اما حقیقت با فاصله گرفتن از شبکه های فارسی زبان و فضای مجازی سلبریتی زده روشن می شود و  نیروی نظامی و بسیجی و روحانی همان مردمی است که برای آزادی اش اغتشاش صورت گرفته  و مسجد، محل عبادتی است که اصول آزادی بیان، احترام به آن را می طلبد.

بیش از ۲۵ حمله به مسجد، اماکن مقدس، حوزه علمیه و قشر روحانیت و مردم تنها  در دو ماه گذشته به وقوع پیوسته است، به عیارت دیگر  مردم  ایران اسلامی، به طور متوسط هر سه روز، تنها یک حادثه دلخراش را درخصوص مسجد یا روحانیت، به غیر از جریان اصلی اغتشاش مشاهده کردند و حتی در اغتشاش یک روزه شهر ایذه در اردیبهشت ماه سال جاری، مسجدی به آتش کشیده شد.

این دو توییت از یکی از لیدر های مجازی اغتشاشات اخیر، به فاصله دو ماه منتشر شده است و دقیقا در دو ماه محرم و صفر جریان رسانه ای و اغتشاش خوابیده بود و مردم پر شور تر از همیشه، هیات های عزاداری در مساجد و اماکن مقدس برپا کرده بودند لذا موفقیت در این جنگ ترکیبی علیه ملت ایران را در گرفتن هویت اصیل مردم و انقلاب اسلامی از ایران دانستند لذا در کنار آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، اقدام به هتک حرمت مساجد و روحانیت و  رواج فرهنگ اصیل غرب کردند.

 

حال، پیام بنیان گذار انقلاب اسلامی رساتر از همیشه شنیده می شود که فرمود: «مساجد سنگر هستند، سنگرها را باید پر کرد، این دژهای محکم را محکم نگاه دارید،این مساجد سنگرهای اسلام است. محراب محل حرب است. این سنگرها را برای اسلام حفظ کنید. »

 

و اما وعده خداوند


«وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (سوره بقره آیه ۱۱۴)


ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺑﺪﻛﺎﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎﻳﻲ‌ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺫﻛﺮ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻣﻜﺎﻥ‌ﻫﺎی ﻋﺒﺎﺩی ﻣﻨﻊ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺗﻀﻌﻴﻒ ﻭ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻲ‌ﻛﻮﺷﻨﺪ؟! ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺣﻖ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻜﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺍﺣﻴﺎﻧﺎً ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻧﺪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎی ﻣﺨﺮّﺏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ‌ﺭﺍﺣﺘﻲ ﭘﻴﺶ ﺑﺒﺮﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎ ﺧﻔﺖ‌ﻭﺧﻮﺍﺭی ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﻲ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ»

کد خبر 1232019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha