مراجعه ۱۳۹۱ زوج به سامانه «تصمیم» در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۹۱ زوج در استان به سامانه «تصمیم» مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد ۲۰۶ زوج به سازش رسیدند و ۳۴۷ زوج به دادگستری ارجاع داده شدند و مشاوره ۵۳۸ در حال حاضر ادامه دارد.

حسن شرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: سامانه «تصمیم» برای متقاضیان طلاق راه اندازی شده است و قبل از مراجعه به دادگاه باید در این سامانه ثبت نام کنند و تحت مشاوره قرار گیرند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به هدف از راه اندازی سامانه «تصمیم» اشاره کرد و گفت: هدف این بود که با برگزاری جلسات مشاوره به حل مشکل زوجین بپردازیم و از طلاق زوجین در صورت امکان جلوگیری و پیشگیری شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۹۱ زوج در استان به سامانه «تصمیم» مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۰۶ زوج به سازش رسیدند و ۳۴۷ زوج به دادگستری ارجاع داده شدند و مشاوره ۵۳۸ در حال حاضر ادامه دارد.

 

شرفی عنوان کرد: سامانه تصمیم توانسته است بر روی کنترل و کاهش طلاق در استان تاثیر به سزایی بگذارد و این تعداد سازش از ابتدای سال جاری تاکنون نشان دهنده پیشگیری از بروز طلاق در استان است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود مهارت های سازگارانه علت طلاق برخی از زوجین است، گفت: متاسفانه برخی از زوجین مهارت ارتباطی لازم را ندارند و اگر تحت آموزش و مشاوره قرار گیرند مشکلات آنان حل خواهد شد و سامانه تصمیم در همین خصوص راه اندازی شده است.

 

 

کد خبر 1232056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha