محله «صادقیه» پایلوت کشوری در اجرای طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار

نماینده سازمان امور اجتماعی کشور، از انتخاب محله «صادقیه بجنورد» به عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ منوچهر صادقی، شامگاه یک شنبه در جلسه توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار خراسان شمالی در محل استانداری، دلیل انتخاب محله صادقیه بجنورد به عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح اجتماع محور را پیگیری های استاندار خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: تحول اجتماعی مبتنی بر تغییر فردی و خانوادگی در بین اهالی این محلات رسالت اصلی این سازمان است.

 

نماینده سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: حل نابسامانی های محلات کم برخوردار با هدف توانمندسازی آنها در دستور کار دستگاه های اجرایی خواهد بود.

 

حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: با شناسایی ۳۶ محله کم برخوردار استان و با مشارکت مردم این محلات و همراهی تمام دستگاه های اجرایی در راستای توانمندسازی آنها قدم برمی‌داریم.

 

وی تاکید کرد: با شناسایی نقاط محروم و بازشناسی نیازها ضروریست تا دستگاه های متولی متناسب با وظایف خود در جهت محرومیت زدایی، عمران و آبادانی این مناطق تلاش کنند.
 

 

ناهیدی با تاکید بر اینکه هیچ محرومیتی توسط یک دستگاه اجرایی قابل رفع نیست، خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات منسجم، جزیره ای عمل نکردن دستگاه های اجرایی و ارائه آموزش ها به تناسب نیازهای افراد این محلات، می توان تجربیات این پایلوت را به سایر استان‌های کشور انتقال داد.
 

 

طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور طرحی است که سال گذشته توسط چهار نهاد کشور شامل کمیته امداد حضرت امام، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر بررسی و طی آن اعلام شد گروه های فقیر جامعه در ۲۰۲۰ محله شهری با حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت قرار دارند و این چهار نهاد با هماهنگی یکدیگر و تقسیم کار بین هم این محلات را زیر پوشش برده و خدمات قابل قبولی به آنها ارائه خواهند کرد که این جمع بندی به رهبر معظم انقلاب هم اعلام شد.

 

 

 

کد خبر 1232062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha