تاثیر یک کتاب در رفتار کودک مانند درس آموزگار اثربخش است

کامرانی گفت: تاثیر یک کتاب داستان در رفتار کودک می تواند مانند درس آموزگار اثربخش باشد و روش صحیح مطالعه و استفاده از کتب فاخر و دارای محتواهای خوب در رشد وشکوفایی کودکان و نوجوانان مفید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سعیدرضا کامرانی، امروز دوشنبه (23 آبان) با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران گفت: مربیان و اولیای تربیتی باید اوقات کودکان و نوجوانان را با کتاب خوب غنی کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌ فرمایند که کودکان را به کتاب‌خوانی عادت دهید و غنی کردن اوقات کودکان و نوجوانان با کتاب های خوب،  آینده درخشانی برای آنها رقم خواهد زد. 

وی، کتاب را روزنه و دریچه ‌ای به سوی دنیای فرهنگ، هنر و علم دانست و بیان کرد: اگر سازمان ‌های متولی امر تعلیم و تربیت و خانواده‌ ها، فرهنگ مطالعه را در کودکان و نوجوانان نهادینه کنند، رشد و تعالی آنها را فراهم می کنند و تبدیل فرهنگ مطالعه به عنوان یک باور، زمانی نهادینه می ‌شود که این کار از دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی انجام شود.

کامرانی ادامه داد: پایین بودن سطح مطالعه در کشور ما، به دلیل ناآگاهی و عدم عادت به مطالعه در دوران کودکی و نداشتن محتواهای مناسب با موضوعات عصر کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه را نمی ‌توان با زور به کودک و نوجوان تحمیل کرد، گفت: تاثیر یک کتاب داستان در رفتار کودک می تواند مانند درس آموزگار اثربخش باشد و روش صحیح مطالعه و استفاده از کتب فاخر و دارای محتواهای خوب در رشد وشکوفایی کودکان و نوجوانان مفید است.

کامرانی با اشاره به فرموده امام علی (ع) در خصوص کتاب خوانی بیان کرد: کسی که با کتاب آرامش می‌ی ابد، هرگز آسایش از او سلب نمی‌ شود و قرآن کریم معجزه پیامبر (ص) است و در سوره «علق» به پیامبر «اقرا» فرموده شده و در قرآن ۲۵۵ بار به عنوان «کتاب»، ۵۸۲ بار به واژه «علم»، ۲ بار به کلمه «قلم» و سه بار از «خواندن» اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محتوا در بخش کودک و نوجوان از وضعیت خوبی در کشور ما برخوردار نیست، گفت: اهالی کتاب و قلم باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

کامرانی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کتاب محور دانست و گفت: برای ترویج کتاب‌ خوانی میان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ ها باید همگی تلاش کنیم چون موجب رشد جامعه خواهد شد.

 

کد خبر 1232118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha