بهره‌مندی بیش از ۵۵۰۰ هزار فراگیر از آموزش‌های امدادی هلال احمر در خوزستان

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در ماه گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ فراگیر با مهارت‌های خودامدادی و دگر امدادی آشنا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مجتبی طحان امروز دوشنبه (23 آبان) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی متولی آموزش‌های همگانی امداد و نجات در کشور است اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون بیش از 40 مربی این جمعیت با حضور در خانه‌های هلال سطح استان یک هزار و 950 نفر را با آموزش‌های احیای قلبی و ریوی آشنا کرده‌اند.

 

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای کودکان جهت ورود به عرصه آمادگی در مواجهه با بلایا افزود: ضمن بررسی مخاطرات شایع در هر شهرستان و همچنین با هدف افزایش آگاهی کودکان درباره شرایط خطرپذیری، مربیان هلال احمر استان با حضور در 102 مدرسه به سه هزار و 550 دانش آموز دختر و پسر مفاهیم آمادگی در برابر مخاطرات را آموزش داده‌اند.

 

وی با اشاره به شناسایی مناطق پرمخاطره و کمتربرخوردار استان توسط شعب این جمعیت و مشارکت بیش از 2 هزار و 100 نفر در اجرای مانورهای امدادی 42 خانه هلال، به لزوم تلاش برای افزایش سطح تاب‌آوری اجتماعی تاکید کرد و یاد آور شد: با همکاری 52 مربی در سطح استان، فراگیران دوره‌های آموزشی با آموخته‌های امدادی آشنا شده‌اند.

 

کد خبر 1232133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha