مشکلات بهداشت و درمان آستارا در کم‌ترین زمان برطرف شود

قلی‌پور آستارا را یک شهر استراتژیک برای استان گیلان دانست و گفت: مشکلات بهداشت و درمان آستارا در کم‌ترین زمان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «عقیل قلی‌پور» امروز(دوشنبه، ۲۳ آبان) در نشست معاونین و مدیران دانشکاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان که با محوریت بررسی چالش‌ها، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آستارا برگزار شد، اظهارکرد: نجات جان انسان‌ها و کاهش از دردها و آلام آنان وظیفه مجموعه بهداشت و درمان است.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان‌اینکه دیدگاه سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی نقشی ندارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد مدیران کاربلد در جایگاه‌های مختلف مدیریتی قرار گیرند.

 

وی بر رفع نواقصات و مشکلات بخش بهداشت و درمان آستارا تاکید کرد و گفت: مشکلات حوزه بهداشت و درمان بندر آستارا در سریع‌ترین و کم‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

 

قلی‌پور، آستارا را یک شهر استراتژیک برای استان گیلان دانست و خاطرنشان‌کرد: تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی آستارا باید در خور نام این شهرستان باشد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه برای برطرف کردن مشکلات پایگاه مراقبت مرزی آستارا باید تدابیری اندیشیده شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مسئول کنترل سلامت تمامی اقلام و افراد ورودی به کشور از مرز آستارا است.

 

قلی‌پوراظهارکرد: استانداری گیلان باید مسائل و مشکلات بروکراسی این مرکز را برطرف کرد تا بتوان به بهترین نحو ممکن به مردم خدمات ارائه داد.

 

*حضور کم‌رنگ مدیران کل استانی در آستارا / بیمارستان مشکل کمبود پزشک دارد

«عنایت رضایی‌پور» نیز در این نشست به اهمیت آستارا در حوزه‌های مرزی، اقتصادی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: سال گذشته  ۶۰۰ فرد مبتلا به کرونا توسط پایگاه بهداشت مراقبت مرزی در مرز زمینی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا شناسایی و به کشور مبدا بازگشت داده شدند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه در دوران کرونا ویروس این شهرستان ۵۶۳ روز در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار داشت، افزود: در دوران کرونا بازاریان و مردم این شهرستان در حوزه اقتصادی زیان دیدند و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و همکاری تنگاتنگ مردم وضعیت آرام کرونایی امروز را رقم زد.

 

وی ظرفیت‌‎های اقتصادی آستارا را گسترده عنوان کرد و گفت: کرونا ضربه سختی بر پیکره اقتصاد بندر آستارا وارد کرد و امروز باید با دغدغه‌مندی و نگاه ویژه کشوری و استانی به این شهرستان مهم، کمبودها و نواقص را رفع و شکوفایی آن را رقم زد.

 

رضایی‌پور از حضور کم‌رنگ مدیران کل استانی در آستارا انتقاد کرد و افزود: آستارا مشابه هیچ شهرستان دیگری در گیلان نیست و باید توجه جدی به حوزه های بهداشت و درمان آستارا داشت.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود پزشک در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اشاره و تصریح‌کرد: حضور روزانه ۲۵ هزار گردشگر در آستارا نشان از نیاز جدی به تامین پزشک و پرستار جهت ارائه خدمات به مردم در این شهرستان دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در این راستا حمایت جدی داشته باشد.

 

رضایی‌پور با اشاره به فاصله ۲۰۰ کیلومتری آستارا از مرکز استان، اظهارکرد: در حوزه تجهیزات اسکان پزشکان نیز نیاز به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان داریم و تجهیز سیستم گرمایشی و تجهیز سیستم تصویربرداری بيمارستان به دستگاه ماموگرافی گوشه‌ای از نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.

 

کد خبر 1232150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha