نمایشگاه تازه‌های کتاب در ماسال برگزار می‌شود

حقیقت از برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در ماسال خبر داد.

«تقی حقیقت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: سهم کتاب در انتقال علوم و دانش فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

 

رییس کتابخانه‌های عمومی ماسال با بیان اینکه کتاب محصول تجربه های بشری خلاقیت های ذهنی و آموخته های درازمدت انسان است افزود: پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود.

 

وی به تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: به دلیل اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، برنامه های این هفته همزمان با سراسر کشور از 21 لغایت 27 آبان ماه به مدت یک هفته با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» در این شهرستان برگزار می شود.

 

حقیقت تصریح کرد: گلباران مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و فرماندار ماسال و ارائه گزارش عملکرد، برگزاری جلسه انجمن شهرستان و تقدیر از کتابداران، برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان درکتابخانه ها و مدارس و برگزاری نشست های کتابخوانی و قصه خوانی از جمله برنامه‌های ما در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

رییس کتابخانه‌های عمومی ماسال بیان کرد: برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی در خصوص زندگی میرزا کوچک خان جنگلی در طول هفته کتاب و ثبت نام رایگان از اعضا، بخشودگی جرایم کتاب از دیگر برنامه‌های ما در طول این هفته است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به پایان کرونا، اعضای کتابخانه از 800 نفر به یک هزار و 500 نفر افزایش یافته‌اند اظهار کرد: مراجعات سرانه مطالعه و امانت کتاب هم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تقریبا به 2برابر رسیده است.

 

حقیقت با بیان اینکه کتابخانه ها رونق بسیار خوبی دارند افزود: تعداد کتابخانه های شهرستان هم چهار باب است که شامل کتابخانه شهدای ماسال، شهید مطهری شاندرمن، مرحوم محمود زاده تاسکوه و شهید شیرزاد اولم می‌شود.

 

رییس کتابخانه‌های عمومی ماسال با بیان اینکه تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های شهرستان هم 50هزار جلد است خاطرنشان کرد: هفت نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماسال مشغول به فعالیت هستند.

 

کد خبر 1232168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha