راه اندازی باشگاه کتابخوانی «با هم بخوانیم تا بیشتر بدانیم» در شیراز

نجابت گفت: راه اندازی باشگاه کتابخوانی «با هم بخوانیم تا بیشتر بدانیم» از ویژه برنامه های معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به مناسبت هفته کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مهدی نجابت، امروز دوشنبه (23 آبان) با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعە هر جامعە ای است و ترویج این فرهنگ وظیفه‌ همگانی به شمار می رود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به حوزه کتاب دیدگاه برجسته ای دارند و رسیدن به ایران کتابخوان مورد توجه ایشان است که باید در این راستا تلاش کنیم.

وی با اعلام ویژه برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: راه اندازی باشگاه کتابخوانی «با هم بخوانیم تا بیشتر بدانیم» از ویژه برنامه های این هفته است و شهروندان با عضویت در کتابخانه فرهنگسراها به صورت مستمر و هفتگی در جلسات کتابخوانی، معرفی و نقد و بررسی کتاب در این طرح می توانند شرکت کنند.

نجابت ادامه داد: برپایی «نمایشگاه بزرگ دوست من کتاب» هم از این برنامه هاست که در فرهنگسراهای کتاب، سلامت، جوان، حکمت، شهروند و بهمن بیگی شیراز برگزار می شود و شهروندان علاوه بر بهره مندی از تخفیف 50 درصدی کتاب ها در طرح معاوضه کاغذ باطله با کتاب هم شرکت کنند.

وی اعلام کرد: برگزاری کارگاه های ادبی گلستان خوانی، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی ویژه دانش آموزان، راه اندازی اتوبوس های کتاب و سفیر مهر با همکاری معاونت اجتماعی این سازمان از دیگر برنامه های این هفته است.

نجابت گفت: آئین رونمایی از 2 کتاب نویسندگان روشندل برادران نابینا و کم بینا «شیروانی لک» هم در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1232228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha