آزادسازی سوسنگرد را مرهون بصیرت و حضور در صحنه رهبر انقلاب هستیم

امیر حیدری با گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد گفت: آزادسازی سوسنگرد را مرهون بصیرت و حضور در صحنه رهبر انقلاب هستیم.

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز (دوشنبه ۲۳ آبان) در همایش دستاوردهای نهضت ترجمه و تالیف نیروی زمینی ارتش گفت: حضرت محمد (ص) فرمودند علم را بجویید حتی اگر در کشور چین باشد و این حدیث نبوی بیانگر جایگاه والای علم در فرهنگ دین مبین اسلام است.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اينكه روند حرکت به سمت تعمیق و تولید علم در حوزه‌های مختلف باید تداوم داشته باشد، افزود: نیروی زمینی از هر گونه پژوهش و تحقیق علمی و نهضت ترجمه و بومی سازی علوم حمایت می کند.

 

امیر حیدری با اشاره به اهمیت نهضت ترجمه و اثرگذاری آن بر روند بهره وری یک سازمان گفت: بهره بردن از علم دیگران و بومی کردن آن در سطح یگان ها یک هنر است. معاونت تربیت و آموزش نزاجا ۷۲ عنوان کتاب را در زمینه علوم نظامی، راهبردی و تسلیحاتی ترجمه کرده که با بهره گیری از اینها می توان تحولی جدید در ساختار نزاجا ایجاد و آیین نامه های نوینی را براساس گزاره‌های علمی ترسیم کرد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز نهضت ترجمه عمومی شده است، افزود: معاونت آموزش ضمن نهضت ترجمه در دیگر عرصه ها نیز پویایی و بالندگی خود را به منصه ظهور رسانده و این روند رو به توسعه نشان می دهد که این مجموعه ماموریت خود را به خوبی درک کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت مسئله آموزش در سطح نیروی زمینی ارتش گفت: اطمینان دارم اگر حوزه آموزش به معنای واقعی کلمه پشتیبانی شود ۹۰ درصد مسائل در بخش آمادگی رزمی حل و فصل می شود.

 

امیر حیدری با اشاره به 26 آبان سالگرد آزادسازی سوسنگرد تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد را مرهون بصیرت و حضور در صحنه رهبر انقلاب هستیم در حالی که شهر سوسنگر در محاصره کامل بود، شاهد حضور رهبر انقلاب به همراه شهید چمران در ستاد جنگ های نامنظم بودیم و این افتخار نصیب نیروی زمینی ارتش، لشکر 92 زرهی است که ماموریت حرکت از دزفول را داشت.

 

وی با بیان اینکه لشکر 92 زرهی در دزفول توانست این حماسه را به نام نیروی زمینی ثبت کند، گفت: در آن زمان فرماندهی کل قوا با بنی صدر ملعون بود که به همین دلیل پیش بینی های عملیاتی با درگیری مواجه شد و مشکلاتی پیش آمد و بنی صدر برنامه را کنسل کرده بود و رهبر انقلاب متوجه این موضوع شدند و شبانه دست خطی را ارسال کردند تا به سمع و نظر امام (ره) رسید و تکلیف روشن شد.

 

کد خبر 1232229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha