اجرای برنامه های ویژه «هفته کتاب» در  فرهنگ‌سراها و مجتمع های فرهنگی کاشان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از اجرای برنامه های مختلف ویژه «هفته کتاب» در فرهنگ‌سراها و مجتمع های فرهنگی،کتابخانه‌ها و مدارس کاشان خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در فرهنگ‌سراها و مجتمع های فرهنگی، کتابخانه‌ها و مدارس کاشان پیش بینی شده است.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: معرفی کتاب‌های نویسندگان معروف در قالب پویش تبلیغات محیطی و اکران بر دیوارنگاره چهارراه آیت‌اله کاشانی و سازه‌های شهری به منظور آشنایی شهروندان با کتب نویسندگان شاخص و گرایش آن‌ها به کتابخوانی از جمله برنامه های این هفته است.

 

فرجی، برگزاری جشن «شادیانه کتابستان» با بهره‌گیری از هنر نمایش، موسیقی و منابع ادبی کودکانه در فرهنگ‌سرای‌ مهر، جشن «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با رویکرد اجرای برنامه‌ شاد و اهدا کتاب به مدارس توسط فرهنگ‌سرای بانو، رونمایی از کتاب «دوست آسمانی من» با موضوع زندگی نامه شهید محمدرضا شفیعی و برگزاری مسابقه کتابخوانی «قصه‌های شهر گل و گلاب» پیرامون معرفی منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان از سوی فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.



این مسئول اظهار کرد: در حوزه آموزش مفاهیم داستان و خاطره نویسی و همچنین قصه‌گویی و شعر اتفاقات خلاقانه‌ای در طول هفته کتاب از سوی مدیریت فرهنگی و هنری سازمان در کتابخانه‌ها و مدارس انجام می‌شود که از جمله آن تشکیل کارگاه «مشق داستان» با محوریت آموزش داستان نویسی، کارگاه «واژه‌ها» با آموزش خاطره‌ نویسی، کارگاه «یار مهربان» با محوریت آموزش قصه‌گویی و کارگاه «گنجینه ادب» با پرداختن به آموزش شعر خواهد بود.



فرجی «سفری به دنیای کتاب» به همت خانه فرهنگ جوان و «تور بوک» در قالب برگزاری تور و بازدیدهای کتابخانه‌ای را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در کاشان برشمرد و افزود: برنامه «یک کتاب، یک نویسنده» با حضور نویسندگان برجسته در فرهنگ‌سراها پیرامون معرفی کوتاه و مختصر کتاب‌های منتخب، پویش «یک قاچ کتاب» در قالب تولید کلیپ‌های تصویری با حضور مسئولین، فرهیختگان و هنرمندان برای معرفی کتاب و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی خواهد بود.

 

وی با ذکر نام شهید احمد فرگاه، مدیر انتشارات امیر کبیر گفت: همزمان با هفته کتاب، در برنامه «شهید کتاب‌خوان» آئین غبارروبی از مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای دارالسلام انجام خواهد شد و طرح «صبحگاه کتاب» با اجرای برنامه‌های متنوع اعم از قصه‌گویی، معرفی کتاب، مسابقه نقاشی و اهدای کتاب در مدارس مناطق محروم شهر کاشان و «جشن کتاب» با برنامه‌های شاد و مفرح نیز بخشی دیگر از برنامه‌های شاخص این سازمان در هفته کتاب است.

کد خبر 1232250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha