آخرین وضعیت بازداشت شدگان در قزوین/ هیچ فردی بدون دلیل و مدرک در بازداشت نیست

کبیری گفت: در مباحث بازداشتی، فردی را بدون دلیل، سند و مدرک در بازداشت نگه نداشته ایم و عمدتا با وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، ابوالحسن کبیری در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۲۳ آبان) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما اعتقاد داریم رسانه ابزار و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم است و این ارتباط نباید یکسویه باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: رسانه ها باید مطالب، تدابیر و حرف های مسئولان را به مردم و انتظارات مردم را هم به مسئولان منتقل کنند.

 

وی عنوان کرد: رسانه رسالت سنگینی بر عهده دارد به طوری که مقام معظم رهبری در بحث دفاع مقدس فرمودند اگر شما روایت نکنید، دیگران روایت می کنند و آنگونه که دلشان می خواهند روایت می کنند.

 

* مشکلات ۲۱ واحد تولیدی در حال بررسی است

کبیری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اعلام کرد: یکی از اقدامات ما در این معاونت در حوزه انتصابات است که ما ۱۹ بخشدار داریم که پست مدیریتی در استان دارند که به طور تقریبی نزدیک۸۰ درصد بخشداران را جابه جا کرده ایم و تعدادی که جابه جا نشده اند به دلیل بعضی ملاحظات و جلوگیری از برخی اختلافات است.

 

وی در خصوص تقسیمات شهری تأکید کرد: در این خصوص ۱۴ طرح برای وزارت کشور ارسال کردیم که در مورد الموت درخواست ۲ شهرستان داده شده، شهرستان الموت غربی و شهرستان الموت شرقی و پیگیری می کنیم طارم ۲ بخش شود و هر کدام از این طرح ها انجام شد اعلام می شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین توضیح داد: در حوزه نارضایتی در حوزه کارگری و واحدهای تولیدی این موضوع را رصد می کنیم و از  میان ۵۴ شرکتی که دچار مشکل بودند این رقم به ۲۱ واحد رسیده است که در استان مشکل دارند و دائم هم در این خصوص جلسه داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث مشکلات کارگری می خواهیم تنش ها به حداقل رسیده و فضای کار فراهم شود.

 

* حضور ۱۵ هزار نفر از اتباع بیگانه در استان قزوین

کبیری تأکید کرد: در امور دانشجویی هم پیگیری مشکلات هستیم و دانشجویان باید صحبت های خود را در چارچوب قانونی داشته باشند و ما هم مجوز می دهیم البته ما مجوز برای جلسه ای نمی دهیم که ساختارشکنی در آن شود.

 

وی توضیح داد: در بحث اتباع و مهاجرین خارجی، در استان قزوین این پدیده نسبت به دیگر استان ها بیشتر است و معضلاتی در این رابطه وجود دارد و ما نسبت به مشکلات این حوزه که به طور ناخواسته با حضور این اتباع ایجاد شده واقف هستیم و یکی از دلایل این است زمینه کار اتباع در استان قزوین فراوان است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: اینکه در اطراف برخی مناطق مانند قدیم آباد و مشعل دار اتباع بیگانه ساکن هستند زیرا زمینه کارشان در این مناطق است و ما از نظروجدان انسانی نمی توانیم برخوردهایی که در برخی کشورها با اتباع بیگانه صورت می گیرد را داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: ما به دلیل رافت اسلامی و انسانی اگر کسی آمد و پناهنده شد اگر غیرقانونی آمده طبق قوانین او را برمی گردانیم و در حال حاضر ۱۵ هزار نفر در استان ثبت شده و مجوز دار داریم.

 

* در اغتشاشات اخیر هیچ فردی بدون سند و مدرک در بازداشت نیست

کبیری با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: در بحث انتظامی و امنیتی هرچه ایجاد نارضایتی کند، بخشی در حوزه امنیت قرار می گیرد و در وضعیت اخیری که پیش آمد، اجازه ندادیم این اتفاقات و مباحث اغتشاشگری دامنه اش گسترده شود و آسیب هایش بسط پیدا کند و یکی از اقدامات اساسی ما در بحث دستگیری ها و شناسایی افراد بود و بی جهت افراد را دستگیر نکردیم و دستگیری ها در ۲ بخش میدانی و خارج میدانی بود.

 

وی بیان کرد: در مباحث بازداشتی، فردی را بدون دلیل، سند و مدرک در بازداشت نگه نداشته ایم و عمدتا با وثیقه آزاد شدند و بخشی از اینها که در بازداشت باقی مانند یا محرک بودند یا سند و مدرکی داریم به طوری که اینها دری را شکستند و یا بانک و ماشینی را آسیب زدند و همه اینها شناسایی شدند و با توجه به جلسات متعدد با مقامات قضایی، کسانی که دست به سنگ و چاقو نشدند و رهبری و هدایت نکردند به طور تقریبی همه آزاد شدند.

 

* ۲۱۰ نفر از ماموران انتظامی و امنیتی در اغتشاشات اخیر مصدوم شدند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در این اتفاقات ۲۱۰ نفر از ماموران ما مصدوم شدند و با توجه به آماری که از بیمارستان ها داشتیم ۵۰ نفر هم از طرف مقابل آسیب دیدند و سه نفر هم در این بحث اغتشاشات کشته شدند که یک نفر عباس خالقی در تاکستان بود که ایشان از بسیجیان فعال بودند و پرونده ایشان به تهران رفته و به عنوان شهید تایید شدند که فرد ضارب این شهید هنوز شناسایی نشده است.

 

وی خاطر نشان کرد: یک نفر در الوند بود که در داخل اغتشاشاگران بوده و این فرد سابقه مثبتی نداشته و از ارذل و اوباش بوده و در بین اغتشاشگران چاقو خورده است و یک نفر هم فردی به نام جواد حیدری بوده که در نزدیک ستاد فرماندهی انتظامی درگیری با ۲ نفر از موتورسواران داشته و ۱۲ درفش و چهار شیشه مواد اشتعالزا هم همراه این فرد بوده است و این فرد چندین فقره پرونده های شرارت و درگیری داشته است.

 

کبیری یادآور شد: در بحث دانشجویان با مقام قضایی صحبت کردیم و دانشجویانی که مشکل نداشتند آزاد شدند تعدادی که به عنوان لیدر و محرک اصلی بودند و جرم شان محرز است در اختیار مقام قضایی هستند و به پرونده اینها رسیدگی شده و هر روز از تعداد بازداشتی ها کم می شود.

 

کد خبر 1232281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha