انتقاد نماینده مجلس از کمبود دارو در گلستان/ ۹۵ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود

منتظری با اشاره به بازدیدی که اخیرا از برخی داروخانه‌ها داشت، کمبود دارو در استان گلستان را جدی توصیف کرد و گفت: گاهی اوقات از یک دارو ۱۰ عدد به عنوان سهمیه یک هفته به داروخانه ها داده می شود که به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهار کرد: با وجود اینکه دولت تلاش زیادی برای تامین دارو انجام داده است اما فاصله بین نیازهای مردم و مقدار دارویی که در داروخانه ها موجود بوده، بسیار زیاد است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی اوقات از یک دارو ۱۰ عدد به عنوان سهمیه یک هفته به داروخانه ها داده می شود که به هیچ وجه قابل قبول نبوده و پاسخگوی نیازها هم نیست.

 

وی افزود: یکی از علت های اصلی و کمبود دارو را باید در زنجیره تولید جستجو کرد. حدود ۹۵ درصد داروها تولید داخل است و کمتر از ۵ درصد وارد می شود. بنابراین باید مشکل را در داخل کشور برطرف کرد چراکه برخی از تولیدکنندگان با بخشی از ظرفیت خود فعالیت می کنند.

 

منتظری به افزایش قیمت دارو هم اشاره کرد و گفت: دارویی که تا یکماه قبل مردم خریداری می کردند الان ۱.۵ برابر افزایش قیمت پیدا کرده است.

 

وی اضافه کرد: بخشی از جامعه با وجود اینکه تحت پوشش بیمه های درمانی قرار دارند اما قادر به تهیه همه داروها نیستند.

 

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حوزه سلامت یکی از اصلی ترین نیازهای جامعه است، افزود: موضوع کمبود دارو را در کمیسیون بهداشت مجلس و کمیسیون های تخصصی دیگر پیگیری خواهیم کرد و گزارشی از وضعیت داروخانه های استان در اختیار رئیس جمهور قرار می دهیم تا هرچه زودتر این کمبودها برطرف شود

 

 

کد خبر 1232292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha