دشمن با به راه انداختن جنگ شناختی می خواهد بر افکار جامعه تاثیر بگذارد

حجت‌الاسلام صالحی نسب با بیان اینکه دشمن با به راه انداختن جنگ شناختی می خواهد بر اذهان و افکار جامعه تاثیر بگذارد گفت: در هر کاری اگر سه مسئله شناخت، باور و عزم و اراده را با هم داشته باشیم در آن کار موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام شعبانعلی صالحی نسب امروز دوشنبه (۲۳ آبان) در آئین اختتامیه جشنواره منطقه ای گوهر فاطمی نزاجا که در تالار مهر لشکر ۹۲ زرهی اهواز برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: خوشبختانه در هر کدام از غرفه ها و برنامه هایی که در این جشنواره اجرا شده است، نوعی ابتکار به کار رفته که همگان می توانند از آنها برداشت کرده و در برنامه ها پیاده کنند.

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش، به سازوکار غرب برای تضعیف بنیاد خانواده اشاره کرد و افزود: یکی از این سازوکارها تضعیف ارزش ها و باورهای دینی است و در بحث حجاب و عفاف است که دشمن به عنوان یک ارزش و باور دینی به آن ورود کرده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس آمار افراد بی حجاب که جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفری را تشکیل می دهند تنها ۱۰ درصد آنها به مسئله حجاب اهمیت چندانی نمی دهند اما غالب آنها در همه جوامع حجاب خود را رعایت می کنند.

 

حجت الاسلام صالحی نسب، تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی را یکی دیگر از اهداف دشمنان خواند و اضافه کرد: دشمن می خواهد سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی ایرانی کند، خانواده زدایی (متزلزل کردن کانون خانواده ها)، اخلاق زدایی (مخدوش کردن عفت و پاکدامنی زنان و مردان)، اعتماد زدایی (بدبین کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب)، باور زدایی (مخدوش کردن عقاید دینی خانواده ها) و هویت زدایی (تغییر محبوب خانواده مطلوب اسلام و مخدوش ساختن هویت اعضای خانواده ها) از راهکارهای اهداف دشمنان است.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن با به راه انداختن جنگ شناختی می خواهد بر روی اذهان و افکار جامعه تاثیر بگذارد.

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش، به آسیب های حوزه عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: عدم اهتمام والدین به توصیه های مرتبط با عفاف و حجاب، برداشت نادرست از آزادی فرزند، رها کردن مباحث تربیتی، بدپوششی والدین، تبعیض والدین بین دختر و پسر و مقایسه نابه‌جا، نداشتن یک برنامه تربیتی برای نهادینه کردن ارزش های دینی توسط والدین، تناقض میان متولیان فرهنگی، تفاوت سطح عملی و اطلاعاتی والدین نسبت به فرزندان، بی اطلاعی از مشکلات تربیتی نو ظهور، عامل نبودن به حجاب و عفاف برخی متولیان آموزشی، بی توجهی به تفاوت های فرهنگی و فردی متولیان در موضوع عفاف و حجاب، تحلیل حجاب برتر و ... از مهم‌ترین آسیب های این حوزه است.

 

وی عنوان کرد: برای اجرای کارهای تربیتی همه باید دست در دست هم بگذارند و این اقدام را به سرانجام برسانند.

 

حجت الاسلام صالحی نسب با اشاره به راهکارهای حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد: در هر کاری اگر سه مسئله شناخت (معرفت و دانش)، باور و عزم و اراده را با هم داشته باشیم در آن کار موفق خواهیم بود.

 

وی فرهنگ سازی را یکی دیگر از راهکارهای این حوزه خواند و بیان کرد: یکی از موضوعات فرهنگ سازی تکریم است؛ نکوهش ضدارزش ها و استفاده از عرف عام از دیگر راهکارهای عفاف و حجاب است.

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش یاد آور شد: باید شروع کار از آموزش والدین، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی صورت بپذیرد، چرا که می تواند در زمینه حجاب و عفاف کمک بسزایی کند.

 

کد خبر 1232315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha