ارتقا جایگاه بانوان دانشگاهی و کنش گری فعال و اثر بخش ایشان در پیشبرد اهداف خانواده فرهیخته

سعیدیان گفت: سیستم دانشگاه یک سیستم فرهیختگی است و بانوان نیز باید همواره به لحاظ آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و فرهنگ سازمانی در ارتقای وضعیت خود و جامعه دانشگاهی تلاش نمایند.

مریم سعیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان ضرورت توجه به جایگاه زنان در جامعه را  بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح نمود: حضوربانوان در عرصه های مختلف اجتماعی علاوه بر نقش خانوادگی  در ارتقاء کیفیت زندگی و رشد و تعالی جامعه ضروری است.

مشاوررییس دانشگاه اصفهان در امور بانوان، بر ایجاد فرصت عادلانه برای بروز قابلیتها و رشد و  تکریم بانوان در عرصه های خانوادگی و شغلی ضروری تاکید کرد.  

وی افزود: وظایف مشاور بانوان طبق دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ۹ محور به دانشگاه ها ابلاغ شده است و دفتر امور بانوان دانشگاه اصفهان نیز برای تحقق این اهداف؛ اولویتها، برنامه ها و سیاستهای خود را ارایه داده است.

سعیدیان ضمن تاکید بر نیاز سنجی دوره ای در دانشگاه ها تصریح کرد: جامعه مخاطب ما بانوانی از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان هستند که ضمن نیاز سنجی و تعامل با این عزیزان، باید مسائل و مشکلات آن ها بررسی و تمهیداتی در راستای حل مشکلات  و ایفای نقش فعال و اثر گذار بانوان در پیشبرد اهداف دانشگاه و تربیت جامعه اعمال شود.

وی اضافه کرد: جامعه هدف ما باید خانواده بزرگ دانشگاه و در سطح وسیع ترمردم جامعه باشد که با برخورداری از اطلاعات به روز و کارشناسی و ایفای نقش مشورتی همکاران دانشگاهی ، در تصمیم سازی و اتخاذ تصمیم گیری های جامع و کلان یاری برسانیم.

مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان تاکید نمود: وقتی آمار و اطلاعات دقیق نباشد، تصمیم گیری ها دچار لغزش می شود.

سعیدیان در ادامه به تشریح وظایف و فعالیت های امور بانوان پرداخت و ضمن یادآوری اهمیت اطلاع رسانی و تعامل موثر و مستمر با بانوان دانشگاه اصفهان، درخصوص امور بانوان و برنامه ریزی جهت حضور فعال در برنامه ۱۴۰۲ امور بانوان، تنظیم برنامه های آینده گروه مشورتی امور بانوان وارائه پیشنهاد در راستای مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زهرا(س)،  روز زن و مقام مادر تاکید کرد.

کد خبر 1232322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha