اجرای ۲۵۰ پروژه گردشگری در گیلان

جهانی گفت: ۲۵۰ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در گیلان در حال احداث و احیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ولی جهانی شامگاه دوشنبه (۲۳ آبان) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان از ۲۳ آبان کار خود را در رشت آغاز کرد و در روز پایانی آن یعنی ۲۶ آبان نیز همایش اختتامیه آن در تالار مرکزی برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: نزدیک به ۱۳ هزار نفر در صنعت گردشگری گیلان مشغول فعالیت هستند و بیش از ۲۵۰ پروژه هم در همین زمینه با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حال احداث و احیا است.
 
جهانی با بیان اینکه در صورت اتمام ۲۵۰ پروژه مذکور و تحقق طرح‌های احیا و سرمایه‌گذاری نزدیک به پنج هزار شغل جدید در استان گیلان ایجاد می‌شود افزود: پروژه‌های در حال ساخت گردشگری گیلان شامل هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها، مجتمع‌های گردشگری و تفریحات آبی هستند.
 
وی میزان گردشگران ورودی به گیلان در شش ماهه نخست امسال را ۵۲ میلیون نفر ذکر کرد و یادآور شد: در یکسال اخیر نزدیک به صد واحد اقامتگاه بوم گردی در مناطق مختلف استان گیلان به ویژه در روستاها راه‌اندازی شد که به موجب آن حداقل برای ۴۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نزدیک به ۷۰ پروژه گردشگری شامل هتلها و سفره‌خانه‌ها را در استان گیلان با اعتباری معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم که ۲۰ پروژه آن با حضور وزیر میراث فرهنگی راه‌اندازی شد.
 
جهانی در مورد نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری که در تالار مرکزی برپا شده هم اذعان کرد: نقشه جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی استان گیلان به تفکیک شهرستانها احصا و پکیج آن را آماده کردیم و این نمایشگاه هم با ۶۰ غرفه از ۵۲ شهر و پنج دستگاه دولتی برای نخستین بار در کشور در استان گیلان برپا شده است.
 
وی رفع موانع سرمایه‌گذاری با حضور مدیران پنج دستگاه اجرایی را از دیگر بخش‌های متنوع این نمایشگاه خواند و ابراز داشت: وقتی پکیج سرمایه‌گذاری ما در حوزه‌های مختلف گردشگری مهیا شد می‌توانیم به راحتی پذیرای سرمایه‌گذاران سراسر کشور باشیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان سابقه تاریخی استان را ۲۳۰ هزار سال ذکر کرد و افزود: گیلان زمانی دروازه اروپا شناخته میشد و چندین بافت و خانه‌های تاریخی ارزشمند را در خود جای داده است که هر کدام از اینها فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
 
جهانی اضافه کرد: بخش ایده‌های نو از جمله بخش‌های نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان است و کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری استان مشاوره‌های لازم را به سرمایه‌گذاران علاقمند ارائه می‌دهند. 
 
وی تسریع در روند صدور مجوزها را از جمله خواسته‌های مهم سرمایه‌گذاران بخش گردشگری دانست و اذعان کرد: اداره کل میراث فرهنگی گیلان می‌تواند موافقت اصولی سرمایه‌گذاری را ظرف ۷۲ ساعت صادر کند و برای پیشبرد سایر مراحل تا صدور مجوزات لازم به همراهی و کوتاه شدن فرآیندها توسط دستگاهای ذیربط نیاز داریم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گردشگری کشاورزی، عشایری و دریایی را از ظرفیت‌های گیلان خواند و اظهار داشت: گیلان دارای ۲۸۸ کیلومتر ساحل دریا است و نزدیک ۱۰ شهرستان آن کاملا ساحلی هستند و در همین راستا گزارشی کامل برای سرمایه‌گذاری را مهیا کردیم و امیدواریم پیشنهادات ما به وزارت میراث‌فرهنگی مورد موافقت قرار گیرد.
 
جهانی با بیان اینکه اولین مجتمع گردشگری کشاورزی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۷۰ نفر در شهرستان لاهیجان افتتاح شد اذعان کرد: تفاهم‌نامه‌ای  در همین زمینه با جهاد کشاورزی منعقد شده  و به زودی چندین مجوز گردشگری کشاورزی را هم در ارتفاعات شهرستان رودبار صادر می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین اشتغال خانگی کشور در استان گیلان و روستای قاسم آباد ایجاد شده است خاطرنشان کرد: در شهر رشت نزدیک به ۲۸۸ خوراک را شناسایی و ۳۰ خوراک آن را هم در فهرست آثار ملی کشور ثبت کردیم همچنین تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری رشت داشتیم تا اولین موزه خوراک کشور در این شهر راه‌اندازی شود. 
کد خبر 1232367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha