افتتاح یک مرکز اسلامی و مسجد در تایلند

یک مرکز اسلامی و مسجد به همت جمعیت جهانی الرحمه کویت در تایلند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البوابه، در چارچوب فعالیت‌های خیرخواهانه و طرح‌های آموزشی در کشورهای جنوب شرق آسیا، جمعیت جهانی الرحمة کویت، یک مرکز اسلامی را با حضور «خالد الملا» رئیس بخش اروپا و آسیا در این جمعیت و «عیسی الذوادی» رئیس دفتر شبه قاره هند  در تایلند افتتاح کرد.

الملا گفت: هدف از ساخت و تاسیس این مراکز اسلامی، فراهم کردن مکان‌های پرورشی و آموزشی برای مسلمانان در این کشورها به منظور حفظ هویت فرزندان شان و برپایی شعائر دینی و توجه به فعالیت‌های مذهبی مختلف آنهاست.

 

وی ادامه داد: این مرکز در ایالت پتانی در جنوب کشور تایلند قرارداد. این مرکز متشکل از یک مسجد به گنجایش 140 نمازگزار است. این مسجد دارای گلدسته، محراب، گنبد، سرویس بهداشتی، وضوخانه است. علاوه براین، در مرکز اسلامی کلاس های آموزشی تاسیس شده است که گنجایش هرکدام از آنها 70 دانش آموز است.

الملا با تاکید بر اهمیت تاسیس این مراکز اسلامی گفت: این مراکز به نشر فرهنگ اسلامی به همه مسلمانان، ترویج پیام اسلام، تقویت ارزش‌های مدارا، گسترش آموزه های اسلامی، ارزش‌ها و اصول صحیح اسلام به منظور نشان دادن تصویر واقعی آن کمک می کند. همچنین این مراکز به عنوان مکان‌هایی برای آموزش و پرورش علمی و فرهنگی جوانان نقش آفرینی می کنند.

 

وی افزود: تاسیس این مراکز با تلاش نیکوکاران مردم کویت انجام شد که به عنوان یکی از فعال‌ترین کشورها در زمینه امور خیریه و بشردوستانه شهرت بین المللی به دست آورده است.

کشور تایلند با جمعیتی 70 میلیون نفری یکی از کشورهای شرق آسیا به شمار می آید، بیشتر ساکنان آن بودایی هستند و شمار مسلمانان آن به هفت میلیون نفر می رسد.

 

اسلام در تایلند بزرگ‌ترین اقلیت دینی به شمار می آید. تایلند از لحاظ شمار پیروان، دومین جایگاه را در این کشور دارد که به عنوان اقلیت به رسمیت شناخته شده است.

عمر مذهب تشیع در کشور تایلند به 430 سال می رسد. از هفت میلیون مسلمان در این کشور 100 هزار نفر آنها مذهب تشیع دارند. در بانکوک 100 باب مسجد و در شهرهای مختلف تایلند سه هزار 500 باب مسجد وجود دارد و مسلمانان با آزادی کامل در به انجام عبادات و فرایض دینی خود می پردازند.

کد خبر 1232405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha