جنجال بر سر  ساخت یک مسجد در کره جنوبی

جمعی از مسلمانان در شهر دایگو در حال ساخت مسجدی برای خود هستند، اما ساکنان این محله با ساخت مسجد مخالفند و دست به اقدامات اهانت آمیز می زنند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مسلمانان در کره جنوبی با سختی و چالش های مختلفی رو به رو هستند و این روزها ناراحتی آنان این است که با ساخت مسجدشان در محله دائه یون دونگ در شهر دایگو مخالفت شده است.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که دانشجویان مسلمانی که در سال 2014 میلادی در دانشگاه کوینگ بوک تحصیل می کردند، یک ساختمان را به مکان اقامه نماز خود اختصاص دادند.

 

در سال 2020 میلادی گروهی متشکل از 6 مسلمان پاکستانی و بنگلادشی یک قطعه زمینی را در محله دائه یون دونگ خریداری کردند و در دسامبر همان سال از مقامات محلی برای ساخت مسجد اجازه گرفتند، زیرا ساختمان قدیمی که پیش از این به عنوان نمازخانه استفاده می شد، تنها 150 نمازگزار را در خود جا می داد و دارای وسایل گرمایشی و سرمایشی نبود.

 

به دنبال آن، ساکنان محله از ساخت مسجد ابراز نگرانی کردند که این اقدام مسلمانان دیگر را به این محله کوچک برای اقامه نماز بکشاند و منجر به شلوغی شود.

 

 

در آن زمان، حدود ۵۰ نفر از ساکنان محله دائه یون دونگ با برگزاری تحصنی در مقابل ساختمان دفتر «بوک گو» در شمال این شهر مخالفت خود را با ساخت مسجد اعلام کردند.

 

این درحالی است که دفتر منطقه بوک گو با  ساخت این مسجد نزدیک دانشگاه کیونگ بوک موافقت کرده بود، اما پس از آن یک کمیته مخالف با ساخت مسجد در این شهر تشکیل شد.

 

همچنین پس از آن ساکنان محله به اداره استان شکایت کردند و به آنان برای لغو این تصمیم فشار وارد کردند.

 

در نهایت در فوریه سال 2021 میلادی مسئولان، موافقت خود را برای ساخت مسجد پس گرفتند. در نتیجه، کار ساخت و ساز برای مدتی متوقف شد، اما این موضوع زیاد طول نکشید، زیرا مالکان مسلمان در دسامبر 2021 در دادگاه پیروز شدند. دادگاه عالی در سپتامبر سال جاری نیز تصمیم دادگاه بدوی را تایید کرد.

 

درخواست از مقامات محلی برای تغییر محل ساخت این مسجد نتیجه مثبتی نداشت، بنابراین ساکنان کره ای به دلیل آزار و اذیت صاحبان مسجد، خود به ممانعت از ساخت آن متوسل شدند.

 

این اقدام تا آنجا پیش رفت که برای جلوگیری از ساخت مسجد در ورودی این مکان ماشین و سر خوک گذاشته اند و موسیقی پخش می کنند تا به هیچ عنوان این کار انجام نشود.

 

 

همچنین در مخالفت با ساخت مسجد در این محله پلاکاردهای ضد دینی زده می شود که بر روی آن نوشته شده است: ما با ساخت مسجد در این مکان مخالف هستیم . همچنین در پلاکارد دیگری نوشته شده است که مردم کره شما را نمی خواهند و همین امر باعث ناراحتی اقلیت های مسلمان در کره جنوبی شده است.

 

با وجود مخالفت ساکنان محلی تاکنون 60 درصد ساخت مسجد انجام شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال 2022 ساخت آن به پایان برسد.

کد خبر 1232407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha