طرح غربالگری بینایی ۱۳۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد زنجان اجرا می شود

صالحی گفت: طرح غربالگری بینایی برای ۱۳۰۰ نفر از دانش آموزان ومجریان طرحهای قالیبافی تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اظهار کرد: ۸۰۰ نفر از دانش آموزان و ۵۰۰ نفر از مجریان طرح قالیبافی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه پس از انعقاد تفاهم نامه  مراکز درمانی این طرح در ادرات تابعه اجرائی می‌شود، افزود: در زمان اجراي اين طرح افرادي كه با مشكلات بينايي مواجه باشند، جهت پيگيري امور درماني و دريافت عينک رايگان به چشم پزشك معرفي مي شوند.

 

وی اضافه کرد: هدف از اجراي اين طرح را ارتقاء سلامت بينايي مددجويان تحت حمايت عنوان كرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهي بهداشتي چشم، بررسي نارسايي هاي بينايي، تشخيص و رفع عيوب انكساري چشم، پيشگيري از بيماري هاي وخيم چشمي از ديگر اهداف اجراي اين طرح مي باشد.

 

این مسئول افزود: تشخيص ديد غير طبيعي و بهبود آن توسط عدسي‌هاي مختلف و عينك، تشخيص ارتباط ضايعات بدني و مغزي با بينايي و چگونگي تاثيرات اين ضايعات بر بينايي نیز از ديگر اهداف اجراي طرح محسوب مي‌شود.

 

کد خبر 1232427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha