ناشری که کتاب‌های نویسندگانش را خریداری و اهدا می‌کند

فاطمه نصیری تنها ناشر زن ملایری است که بعد از انتشار کتاب‌های نویسندگان از انتشاراتش تعدادی از کتاب‌ها را خریداری و به کتاب خانه ها و اهالی فرهنگ مطالعه اهدا می کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر، فاطمه رحمتی:

 

فاطمه نصیری یکی از جوان‌ترین ناشران استان همدان مدیر مسئول انتشارات آوازه دانش ملایر و  فارغ التحصیل رشته علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه پیام نور ملایر است که تا کنون تعداد زیادی کتاب توسط وی نشر و در اختیار اصحاب علم و فرهنگ قرار گرفته است.

 

فاطمه نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر گفت: سال 1393 مجوز نشر کتاب را دریافت  کرده ام و  به صورت جدی و فشرده از سال 1395 شروع به فعالیت در تمامی زمینه های علوم فعالیت دارم..

 

ناشر ملایری افزود: آنچه که نشر من رو از بقیه ناشران دیگر متمایز می کند (محتوا)  است  چرا که. نشر بر پایه محتوا و مفهوم کار می کند. یعنی اینکه مطالبی که تکراری، بی معنا باشد اصلا انجام نمی دهم. چون مخاطب برای من بسیار مهم است وقتی کتابی معنا و مفهومی نداشته باشد مسلما هیچ مخاطبی نخواهد داشت

 

نصیری با اشاره به اینکه از سال 1395 تا به اکنون بالغ بر 60 عنوان کتاب با نویسنده های شهری و خارج از شهر در تمامی حوزه های علوم نشر و چاپ  داشته گفت:  این کتاب ها در زمینه های مختاف علمی، فرهنگی، دینی ، داستانی و... بوده است.

 

وی اضافه کرد: از جمله فعالیتهایی که در زمینه کتاب انجام می دهم خرید کتاب از نویسندگانم است که این کتابها را  به  اهدا مسئولان و کتابخانه های تخصصی و اشخاصی که اهل کتاب هستند اهدا می کنم.

 

وی با اشاره  کارهای فرهنگی اش در شهرستان ملایر گفت:  در تابستان امسال کار مشترکی را  با موسسه خیریه حامی مهربانو شروع کردم. که در مدت 2 ماه (تیر ماه و مرداد ماه 1401) کلاس کتابخوانی با استفاده از روش های نوین را برای 25 کودک را در سنین 6 تا 12 سال پوشش دادم

 

 

اهدای 2هزار و 700 جلد کتاب به مدارس مناطق محرم ملایر

 

وی به یک کار بزرگ و اقدام فرهنگی در حوزه کتاب اشاره کرد و افزود: با همکاری موسسه خیریه حامی مهربانو و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر کاری را به  به ثمر رساندیم که  در مرداد ماه امسال تعداد 2 هزار و 700  نسخه کتاب از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به اداره آموزش و پرورش ملایر اهدا شد .

 

نصیری یادآور شد: این تعداد کتاب برای تجهیز  کتابخانه های  مدارس مناطق محروم  بود که  قرار  است به این مدارس اهدا شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر فعالیتهای  حوزه کاری به دانش آموزان پایه نهم و پایه یازدهم ارائه  خدمات فرهنگی را دارم گفت: از برنامه های آتی بنده همکاری با مراکز آموزشی و تشکیل گروههای کتابخوانی به صورتهای متنوع است

 

 

وقت زیادی برای مطالعه می گذارم

 

نصیری خاطرنشان کرد: من بیشترین وقت خود در روز را به مطالعه کتاب می‌گذرانم، من عاشق مطالعه هستم و مطالعه در زمینه‌‌های مختلف باعث شده تا بتوانم اطلاعات خود را در بخش‌های علمی، فرهنگی و غیره بالا ببرم و تنها پشتوانه و علت موفقیت‌هایم  توکل بر خدا است و اگر در همه مسیر زندگی توکل بر  خدا را داشته باشی  مشکلات برایمان سهل و آسان می‌شود.

 

 

وی بیان کرد: مشاوره در کار برای من بسیار مهم است مثلا به کسی که کتابش را برای انتشار می‌آورد پس از مطالعه کتابش می‌گویم باید چند جلد از آن کتاب را منتشر کند تا اگر فروش خوبی داشت مجدد در مراحل بعدی چاپ کتابش را ادامه بدهد و خوشحالی نویسندگان و راضی بودن آنها بزرگ‌ترین موفقیت برای من است  و وقتی می‌بینم یک کتاب خوانندگان زیادی دارد خوشحالیم چند برابر می‌شود.

 

نصیری اضافه کرد: ما باید کتاب‌هایی  رابا محتوای مناسب معرفی کنیم تا مخاطبان را به خواندن کتاب علاقه‌مند کنیم و تاثیر آن را در ارتقای سطح فرهنگ جامعه ببینیم.

 

این ناشر ملایری در پایان ابراز کرد: از مشکلاتی که می توان در حوزه نشر و چاپ که الان بسیاری از ناشران کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند (بالا رفتن قیمت کاغذ) است. وقتی کاغذ گران می شود بالاتبع قیمت پشت جلد کتاب هم افزایش پیدا می کند. وقتی هم کتابی گران باشد، مخاطب کم می شود که امیدواریم شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

کد خبر 1232440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha