سير مطالعاتي با محور کتاب «چُغک» آغاز شد

غلامي، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري بنت‌الحسين (ع) شاهرود به مناسبت هفته کتاب گفت: سير مطالعاتي با محور کتاب «چُغک» که به موضوع مبارزات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس اختصاص دارد، با همراهي اعضاي کانون و بچه‌هاي مسجد آغاز شده است.

محمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان؛ با تأکید براینکه جوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی از بزرگ ترین سرمایه های این کشور به شمار می روند و تلاش در جهت توسعه آگاهی های دینی آنان از اهمیت به سزایی برخوردار است گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(ع) همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی فعالیت های حوزه تخصصی کتاب خود را آغاز کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت‌الحسین(س) شاهرود با اشاره به انجام فعالیتها بصورت مستمر ومنظم اظهارداشت: هدف از اجرای این فعالیت  سیر مطالعاتی این است که کتابخوانی را به صورت یک برنامه ثابت در سبک زندگی به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر اعضای کانون و بچه‌های مسجد دوره مطالعاتی با محور کتاب «چُغک» را آغاز کرده‌اند اضافه کرد: «چُغُک»، رمانی درباره مبارزات مردم مشهد در انقلاب اسلامی و نقش آیت الله خامنه ای در رهبری مبارزات است.

 

غلامی تصریح کرد: این رمان از زبان نوجوانی روایت می شود که در ایام مبارزات نهضت اسلامی، جایگاه مخصوصی در بین مبارزان درجه یک انقلاب داشته و آیت الله خامنه ای، به او لقب «چغک» داده بودند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت‌الحسین(س) شاهرود  گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در ادامه این سیر مطالعاتی آثار مختلف دیگر را با در نظر گرفتن گروه های سنی که در مسجد حضور دارند ادامه دهیم و در مسیر تحقق این هدف، آثار انقلابی و فرهنگی را در اولویت قرار داده ایم.

 

وی با بیان اینکه در این راستا سیر مطالعاتی کتاب های شهید آوینی در دستور کار کانون قرار گرفته است اضافه کرد: تلاش می کنیم تا آثار سایر نویسندگان انقلابی را برای تابستان سال آینده دسته بندی کنیم تا در اوقات فراغت نوجوانان و حضورشان در مسجد معرفی کنیم.

 

 

غلامی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد فعالیت‌های کانون در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور ترویج ارزش ها و فرهنگ انقلابی و جهادی گفت: حضور در شبکه های اجتماعی منجر به تعامل دوچندان اعضای کانون شده است، ما تلاش کردیم با رویکردهای متنوع فرهنگی از جمله پخش و معرفی فیلم های ارزشی، زمینه‌ساز حضور قشر مسجدی در فضاهای مختلف فرهنگی باشیم.

 

وی گفت: طرح چهره به چهره با عنوان «چکامه» یکی از دیگر برنامه های این کانون محسوب می شود که با حضور اعضای کانون در طول هفته برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س) شاهرود  در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در مصلی نماز جمعه شاهرود توسط این کانون گفت: نمایشگاه کتاب با معرفی کتاب های شاخص بصورت هفتگی در مصلی نماز جمعه شاهرود توسط کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س) برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های محوری نماز جمعه معرفی کتاب های شاخص می باشد،افزود: با هماهنگی صورت گرفته با ستاد نماز جمعه هر هفته کتاب معرفی شده از سوی کانون بنت الحسین(س) در نماز جمعه معرفی شده و در ورودی مصلی نیز در قالب نمایشگاه کتاب در معرض فروش قرار می گیرد.

 

غلامی با اشاره به اینکه در آبان ماه سالجاری و بمناسبت هفته اسکبار جهانی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» در نماز جمعه معرفی شده است،گفت: این کتاب مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت و در مدت یک ساعت تمامی کتب به فروش رسیده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س) شاهرود افزود: برگزاری مسابقه از کتاب«تاریخ مستطاب آمریکا»یکی از برنامه های کانون بنت الحسین(س) می باشد که در دی ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به نذر در حوزه فرهنگ،بیان کرد: با هماهنگی با تعدادی از خیرین بخشی از هزینه های کتاب توسط خیرین پرداخت می شود تا کتاب ها با تخفیف بیشتری در اختیارعلاقمندان قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1232447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha