پرداخت زکات باید به یک فرهنگ تبدیل شود

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه پرداخت زکات باید به یک فرهنگ تبدیل شود گفت: نخستین اولویت برای پرداخت زکات رفع محرومیت و فقر است از این رو باید فضایی فراهم شود که کشاورزان زکات خود را به صورت خودجوش پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در جلسه شورای زکات خوزستان، با بیان اینکه خداوند چهار ماموریت را برای نظام اسلامی ترسیم کرده است اظهار کرد: نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های نظام اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان خداوند در قرآن نزدیک به ۶۰ بار به زکات اشاره می‌کند و این نشان‌ از اهمیت این امر مهم دارد ابراز کرد: مسائل اقتصادی آن‌قدر مهم است که خداوند تقوا را به تقوای اعتقادی، عبادی و اقتصادی تقسیم می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه زکات از واجبات اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از کالاهای خود را به عنوان زکات پرداخت کنند افزود:‌ بخشی از زکات به نخیلات و میوه‌ها و بخشی هم به حبوبات و احشام تعلق دارد که اگر زکات آنها پرداخت شود در جامعه شاهد این همه فقر و تنگدستی نخواهیم بود.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه با پرداخت زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات و کمبودها را در جامعه برطرف کرد ادامه داد: نخستین اولویت برای پرداخت زکات رفع محرومیت و فقر است از این رو باید فضایی فراهم شود که کشاورزان زکات خود را به صورت خودجوش پرداخت کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ پرداخت زکات توسط متولیان امر و روحانیون در جامعه خاطر نشان کرد: زکات دریافت شده در هر منطقه باید برای آبادانی و رفع محرومیت در همان منطقه هزینه شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد پرداخت زکات باید به یک فرهنگ تبدیل شود تصریح کرد: برای آشنایی مردم با برکات پرداخت زکات و کارهایی که می‌توان از محل دریافت زکات انجام داد، باید افراد و روحانیون در این زمینه بیشتر فعالیت و تبلیغ داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم باید از خدماتی که از محل جمع‌آوری زکات انجام می‌شود از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها آگاه شوند تا در این زمینه بیشتر مشارکت کنند گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و مبلغان برای افزایش سرانه زکات و فرهنگ معنوی این ماموریت الهی استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان یاد آور شد: لازم است همایش‌هایی جداگانه در رابطه با بحث زکات با حضور روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق مختلف استان جهت چگونگی فرهنگ‌سازی زکات و همچنین با حضور کشاورزان جهت ترغیب آنها به پرداخت زکات برگزار شود.

 

کد خبر 1232502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha