جشنواره بازی‌های فولکلور با شعار«فلسطین سرزمین و هویت» در غزه

فعالیت‌های جشنواره بازی‌های فولکلور با شعار «فلسطین سرزمین و هویت» برای تقویت میراث فرهنگی در میان فلسطینی‌ها در نوار غزه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سوا الاخباریه، فعالیت‌های جشنواره بازی‌های مردمی با شعار «فلسطین سرزمین و هویت» از روز گذشته( دوشنبه 23 آبان 1401) در استان خان یونس در جنوب نوار غزه آغاز شد.

این جشنواره توسط مراکز آموزشی شامل نوار آموزشی، بناة الغد، مرکزی الشروق و الامل وابسته به انجمن فرهنگ و اندیشه آزاد برگزار می شود.

 

مراسم افتتاحیه این جشنواره شاهد اجرای بازی‌های فولکلور است که تیم های شرکت کننده این بازی‌ها را که قوانین آنها را می دانند، ارایه می دهد. این مراسم همراه با آهنگ‌های میهنی و سنتی برگزار شد.

این جشنواره به مدت سه روز داخل مراکز آموزشی به طول می انجامد. در این جشنواره کودکان در مجموعه ای از بازی‌های فولکلور از جمله هفت سنگ، طاق طاقیه، طناب کشی، شتر و شتر، تیر و کمان و بازی های دیگر شرکت می کنند.

 

بازی‌های فولکلور بین فعالیت های بدنی  و ذهنی متفاوت است و برخی از این بازی‌ها آمیخته ای از فعالیت های بدنی و ذهنی است. یک کمیته داوران متخصص در زمینه ورزش بر این فعالیت‌ها نظارت می کنند.

نجوی الفرا، مدیر مرکز آموزشی نوار گفت: این جشنواره سالانه ورزشی میراث فرهنگی است که در چارچوب تقویت و فعال سازی حافظه کودکانمان به سمت واژگان میراثی که ریشه در میراث مردمی فلسطین دارد، انجام می شود.

 

الفرا افزود: این جشنواره در فضای تعاملی خود، بازی‌های فولکلور را به کودکان می آموزد و این بازی‌ها را به عنوان بخشی از زندگی و فعالیت های کودکان که فناوری آنها را سرقت کرده است، بازمی گرداند. این بازی‌ها به انتقال عادات، رسوم و دانش ها به صورت طبیعی و خودکار از نسلی به نسل دیگر کمک می کند. فرهنگ فولکلور مملو از معانی، درس ها و مفاهیم انسانی و اجتماعی است.

 

انجمن فرهنگ و اندیشه آزاد هرساله جشنواره بازی‌های فولکلور را برگزار می کند. این جشنواره در احیای بازی‌های قدیمی فلسطین  و تقویت فرهنگ و آگاهی بخشی در میان کودکان و تقویت ارتباط شان با این بازی‌ها به عنوان میراث فرهنگی موفق بوده است.

کد خبر 1232515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha