حوزه پژوهش کماکان نیازمند تقویت است

گلمکانی، حوزه پژوهش را کماکان نیازمند تقویت دانست و گفت: توجه به این حوزه ها، موجب انتقال دانشگاه های نسل سوم به نسل چهار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ ابراهیم گلمکانی امروز سه شنبه در نخستین رویداد ملی سرمایه‌گذاری فناوری سلامت در بجنورد با بیان این که خراسان شمالی می تواند محور حوزه پژوهش و فناوری در کشور بوده و حرکت های موثری را در این خصوص انجام دهد، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی سال جاری در حوزه فناوری و تحقیقات در بین 73 دانشگاه علوم پزشکی کشور جایگاه خود را ارتقاء داده و این مهم می تواند محقق کننده اهداف باشد.

 

دبیر هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه هیئت علمی های غیر بالینی این دانشگاه دارای اعتماد به نفس و توانمندی های علمی بالایی هستند، حوزه پژوهش را کماکان نیازمند تقویت دانست و افزود: توجه به این حوزه ها، موجب انتقال دانشگاه های نسل سوم به نسل چهار می شود.

 

وی با بیان این که استان خراسان شمالی نیازمند زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی است، ادامه داد: اما هنوز متناسب با این نیاز از ظرفیت های موجود استفاده نشده است.

 

حوزه سلامت از حوزه های اقتصادی مهم دنیاست

سید جواد پورنقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم  با بیان این که امروز به تبدیل شدن اقدامات پژوهشی به محصول و ثروت و تجاری سازی ایده ها به عنوان نیازی مغفول بسیار نیازمندیم، ادامه داد: اکنون تمام اندشیمندان در بخش های مختلف حوزه سلامت دارای ایده، صاحبان افکار نو، خلاقانه و فناورانه و سرمایه گذاران باید با هم مرتبط شوند و با تولید محصول و ثروت، ضامن جایگاه کشور در عرصه های جهانی و بین المللی شوند.

 

وی حوزه سلامت را از حوزه های اقتصادی مهم دنیا ذکر و اعلام کرد: تکنولوژی های این بخش موارد بسیار ساده و بسیار پیشرفته را شامل می شود که نشان از گسترده بودن این فضا برای سرمایه گذاری های مختلف دارد، بنابراین هر دانشمند و صاحب ایده ای می تواند در این حوزه به اغنای فکری، دانش و ثروت دست یابد.

 

پورنقی با بیان این که دانشگاه‌های علوم پزشکی مراحل مختلفی را درخصوص رشد و توسعه داشته اند و در بخشی بیشترین زمان را به ارتقاء خدمات سلامت اختصاص داده اند؛ عنوان کرد: همین امر نیز موجب رشد سلامت در کشور و تقویت شبکه سلامت شده است، دربخش دیگری تولید علم و دانش مطرح بوده و منجر به کسب جایگاه ارزشمند در جهان شده اما امروزه هدف تولید محصول و ثروت است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دانشمندان و نیروهای جوان را از مزیت‌های شاخص استان ذکر و اعلام کرد: اینک با این ظرفیت باید بستری ایجاد شود تا شرایط برای تجاری شدن ظرفیت های علمی و ایده های فناوری فراهم و منجر به تحقق شعار سال شود.

 

عین‌الله حاتمی، جانشین فرماندهی و مسئول بسیج اقشار سپاه جوادالائمه خراسان شمالی هم با بیان این که حوزه سلامت از اولویت های اساسی استان و کشور است، افزود: تمام ظرفیت‌های بسیج در استان در برای ارتقاء شاخص های سلامت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.

 

وی هم‌افزایی بین دانشگاه، سپاه و بسیج را موجب کسب جایگاه برتر استان در امر واکسیناسیون کرونا و طرح شهید قاسم سلیمانی اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1232567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha