شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس فراتر از متوسط کشوری است

زمانی گفت: ۲۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس از مجموع ۳۷۰ هزار واحد مسکونی موجود که حدود ۶۹ درصد است در ۲۰ سال گذشته مقاوم سازی شده که این شاخص مقاوم سازی فراتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، عطاالله زمانی، امروز سه شنبه (24 آبان) در نشست هم اندیشی امور زمین و صدور سند روستایی که با حضور مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در اداره کل بنیاد مسکن فارس برگزار شد، گفت: هم دراین نشست گفت : ۲۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس از مجموع ۳۷۰ هزار واحد مسکونی موجود که حدود ۶۹ درصد است در ۲۰ سال گذشته مقاوم سازی شده که این شاخص مقاوم سازی فراتر از متوسط کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: برای تداوم مقاوم سازی روستایی در استان با روش های جدید به تداوم مقاوم سازی ها خواهیم پرداخت و استقبال روستاییان از دریافت تسهیلات کم بهره و حتی تسهیلات بلاعوض لازمه شتاب بخشی در مقاوم سازی مسکن روستایی است.

وی اضافه کرد: استقبال روستاییان موجب می شود تا مقاوم سازی روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد و بنیاد مسکن علاوه بر تسهیلات مقاوم سازی به ارائه کمک های فنی و مهندسی به روستاییان هم می پردازد.

زمانی از توسعه معابر روستای «کنار زیارت» شهرستان گراش با مشارکت بنیاد مسکن هم خبر داد و گفت: طرح توسعه معابر و عملیات آسفالت کوچه های روستای «کنار زیارت» شهرستان گراش به میزان یک هزار و ۷۹۰ مترمربع آغاز شده است.

وی توسعه روستایی را راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان دانست و بیان کرد: فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌ های توسعه ‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: توسعه ملی در گروه توسعه روستایی بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می ‌آید و هر چه اقتصاد روستا پویا‌تر و شکوفا‌تر باشد فرایند توسعه و پیشرفت آن مناسب‌تر خواهد بود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌ های توسعه روستایی به ویژه با تهیه و اجرای طرح‌ های هادی روستایی نقش بسزایی در توسعه همه جانبه روستاها داشته است.

 

وی اضافه کرد: در روستای کدنج، مرکز بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز در سال های اخیر طرح های محرومیت زدایی و توسعه روستایی هم انجام شده است و این روستا از ماندگار ترین و زیباترین چشم اندازها برخوردار است و حدود چهار هزار نفر جمعیت دارد و تا کنون طرح هادی آن بازنگری و توسعه یافته است و اکنون برای سومین بار مطالعات بازنگری طرح هادی آن در دست اجرا و انجام است و امسال حدود ۱۰ هزار متر مربع از معابر و کوچه های روستای کدنج آسفالت شده و توسعه یافته است.

زمانی از تامین 40 قطعه زمین مسکونی برای متقاضیان فاقد مسکن در شهرستان خرامه با مشارکت بنیاد مسکن هم خبر داد و گفت: یكی از وظایف بنیاد مسكن، تملک اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستاها بر اساس موازین قانونی است و اراضی تملكی پس از تهیه طرح تفكیكی بر اساس ضوابط طرح هادی و آماده سازی اولیه، فازبندی و اولویت بندی شده و به مرور زمان، كاربری های عمومی به دستگاه های اجرایی مربوطه و قطعات مسكونی نیز به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث مسكن واگذار می شود.

وی ادامه داد: طرح  آسفالت  و توسعه معابر در 42روستای شهرستان ممسنی به میزان تقریبی200 هزار متر مربع در روستاهای این شهرستان در حال اجراست.

زمانی اعلام کرد: در  بخش «رونیز» شهرستان استهبان هم اقدامات توسعه و محرومیت زدایی با مشارکت بنیاد مسکن فارس انجام شده و پروژه های بهسازی از محل قیر مشارکتی رایگان به اجرا درآمده است.

کد خبر 1232589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha