مراسم بزرگداشت زنده یاد ابوالقاسم حسینجانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت زنده یاد ابوالقاسم حسینجانی، شاعر اهل بیت و خالق شعر «کربلا منتظر ماست» با حضور شاعران، نویسندگان و اهل ادب در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، ابوالقاسم حسینجانی، شاعر، نویسنده و مترجم ۱۹ آبان ماه در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وادع گفت و پیکر او  روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه با حضور شاعران محلی و چهره‌های استانی در قطعه هنرمندان بندر انزلی به خاک سپرده شد. از این رو در مراسمی دوستان و دوستداران این هنرمند انقلابی در مسجد آیت الله خامنه‌ای حوزه هنری دور هم جمع شدند و یاد و خاطره وی را زنده و فاتحه‌ای نثار روحش قرائت کردند.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید با نوای مرتضی یراقبافان آغاز شد. چهره‌های هنری و مدیران فرهنگی از جمله محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محسن مومنی شریف رئیس سابق حوزه هنری و سیدعلی موسوی گرمارودی یکی پس از دیگری پا به مراسم می‌گذاشتند و دیداری باهم تازه می‌کردند. علیرضا قزوه از شاعران آیینی و داماد زنده‌یاد حسینجانی هم ابتدای ورودی مسجد ایستاده بود و به نشانه احترام و قدردانی از مهمانان استقبال می‌کرد.

یراقبافان در ادامه و در نقش مجری، عناوین پیام‌های تسلیت مدیران و شخصیت‌های سیاسی برای درگذشت زنده‌یاد حسینجانی را از چهره‌های هنری تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند. یکی از این پیام‌ها را استاد محمدعلی مجاهدی ملقب به «شمس‌الدین» و متخلص به «پروانه» داده بود. محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی شعر و ادبیات آئینی کشور در این پیام آورده است: «درگذشت شاعر متعهد ولایی استاد ابوالقاسم حسینجانی را به جامعه هنری و ادبی کشور تسلیت عرض می‌کنم. پژوهشگری که اُنس عجیبی با نهج البلاغه مولا امیر المؤمنین عالی علیه السلام داشت و تراوشات قلمی او نیز بیشتر از همین سرچشمه ی لایزال شکل می‌گرفت.

ادیبی که با زیارت عاشورا خلوت جان خود را معطر می‌کرد و سخنوری که چند نمونه از اشعار عاشورایی او را در ایام محرم و صفر همخوانی می‌کنند. خدایش بیامرزاد و با سالار شهیدانش محشور کناد.

این مصیبت را به صبیه فاضله و داماد ادیبش جناب آقای قزوه و خاندان و دوستان آن شادروان تسلیت گفته و صبر جمیل و اجر جزیل برای این عزیزان از پیشگاه ربوبی آرزومندم.»

سید حسن ثابت محمودی که با تخلص سهیل محمودی شناخته می‌شود هم در ادامه این مراسم به شعرخوانی با ذکر و یاد و خاطره‌ای از زنده‌یاد حسینجانی پرداخت. وی پیش از قرائت شعر خود با اشاره به آثار زنده‌یاد حسینجانی اثر «کربلا منتظر ماست» وی را یکی از ماندگارترین آثار او معرفی کرد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه هم با حضور در این مراسم با قرائت چند آیه از قرآن مجید به ویژگی‌های ذاتی و والای انسانی پرداخت و اشاره‌ای به این خصوصیت‌های اخلاقی در زنده‌یاد حسینجانی کرد.

گفتنی است، ابوالقاسم حسینجانی، شاعر، نویسنده و مترجم ۱۹ آبان ماه در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وادع گفت و پیکر او  روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه با حضور شاعران محلی و چهره‌های استانی در قطعه هنرمندان بندر انزلی به خاک سپرده شد.

ابوالقاسم حسینجانی متولد ۱۲ شهریورماه سال ۱۳۲۸ در بندرانزلی بود که معروف‌ترین سروده او «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» با صدای صادق آهنگران در یادها مانده است.

همچنین کتاب های محراب، چشمه آرامش، جغرافیای رازها، حسین احیاگر آدم، دور بهار را سیم خاردار نمی‌شود کشید و اگر شهادت نبود از معروف ترین آثار به جامانده از اوست.

کد خبر 1232595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha