انجمن اولیا و مربیان، گامی برای فراهم سازی مشارکت والدین در فرآیند تعلیم و تربیت است

محمدی گفت: انجمن اولیا و مربیان دانش‌آموزان استثنایی، گامی مؤثر در جهت ارتقای روحیه تعاون و فراهم سازی مشارکت والدین در فرآیند تعلیم و تربیت است.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: نقش آفرینی والدین، استفاده از ظرفیت‌های فکری، علمی، تخصصی و فنی آنان در مدارس و ایجاد یک ارتباط هدفمند، مستحکم ومداوم بین اولیای دانش آموزان و مدارس مهم است.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در سند تحول بنیادین ارکان فرآیند تربیت 4 اصل است و «خانواده» مهم‌ترین واولین این اصول است و دارای مهم‌ترین نقش در تربیت دانش‌آموزان است. 

 

 

وی افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان ‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثر‌بخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

 

 

محمدی خاطر نشان کرد: تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت وبهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.


 

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص، توانمندی وعلاقمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

کد خبر 1232613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha