تامین اعتبار سدهای استان لرستان

زیویار، از تامین اعتبار سدهای «مخمل‌کوه»، «ماربره» و «آبسرده» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار،  امروز (۲۴آبان)، در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر نیرو اظهارداشت: بحث ساخت سدها در دیدار با وزیر نیرو در همین راستا صورت گرفت.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کاهش شدید نزولات جوی طی سال‌های اخیر و تأثیر آن بر تأمین آب مورد نیاز استان در بخش‌های شرب، کشاورزی، صنعت و سایر مصارف، اهمیت ساماندهی پروژه‌های لرستان را در بخش ذخیره آب دوچندان می‌کند، افزود: این موضوع در جلسه با وزیر نیرو مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف با توجه به کم آبی بی سابقه امری بدیهی است، گفت: تکمیل سدهای استان در همین رابطه در دستور کار قرار دارد.

 

زیویار بر لزوم تسریع در روند ساخت پروژه‌های حوزه وزارت نیرو در استان تاکید کرد و گفت: سد «معشوره» از پروژه‌های مهمی است که در صورت بهره برداری بخش عمده‌ای از جمعیت لرستان از آن منتفع خواهند شد که عملیات ساخت آن در سال‌های گذشته به کندی انجام می‌شد و گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه به وزیر نیرو ارائه شد.

 

وی با اشاره به واگذاری مراحل ساخت سد معشوره به پیمانکار با همکاری وزارت نیرو، عنوان کرد: انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال «فرازبند» سد به اتمام برسد.

 

استاندار لرستان تأمین آب شرب شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و دورود را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در این جلیه مورد بررسی قرار گرفت و گفت: با تاکید وزیر نیرو، تأمین اعتبار سد «مخمل‌کوه» خرم‌آباد، سد «ماربره» دورود و سد «آبسرده» نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام همکاری وزارت نیرو در راستای تأمین اعتبار پروژه‌های مذکور، امیدواریم تسریع در روند ساخت این سدها را شاهد باشیم.

 

زیویار با بیان اینکه تأمین آب بخش‌های مختلف شهرستان پلدختر نیز فاز نخست سد «چولهول» در دستور کار قرار گرفت، گفت: مقرر شد ایستگاه‌های پمپاژ آب این شهرستان تکمیل شوند. 

 

وی سد شهید «بروجردی»، سد «دهجانی» الیگودرز، سد «کاکاشرف» خرم آباد، سد «داربلوط» بخش بیرانوند و سایر پروژه‌های حوزه وزارت نیرو را از دیگر مواردی عنوان کرد که در دیدار با وزیر نیرو مورد پیگیری قرار گرفت.

کد خبر 1232620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha