اهل مطالعه مسئولیت سنگینی در قبال مسائل اجتماعی دارند

قاسمیان گفت: اهل مطالعه مسئولیت سنگینی در قبال جامعه دارند زیرا آنها مسئول آگاهی بخشی به جامعه نیز هم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رضا قاسمیان امروز (24 آبان ماه) در آئین جشن کتاب در مجتمع فرهنگی هنری فدک گفت: شخصیت های والای جامعه وظیفه بزرگی برای انتقال سواد و دانایی به نسل آینده دارند و امروز نسلی در زیر خاک خوابیده اند و ما محروم از فضل آنها هستیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس برخی از رزمندگان برای خانواده خود نامه مینوشتند اما پیرمردان و پیرزنان به دنبال یک فرد با سواد بودند تا آن را برای آنها بخوانند برای همین پس از انقلاب اسلامی، نهضت سواد آموزی راه افتاد تا بتواند زمینه ساز رونق دانایی در بین افراد جامعه باشد.

 

وی اعلام داشت: سال 57 سال تحول در عرصه نشر ایمان و دانایی بود تا اقشار مختلف مردم بتوانند بخوانند و بنویسند و امروز شاهد هستیم که اکثریت افراد جامعه با سواد هستند و جشن های ریشه کن شدن بی سواد در استان ها برگزار می شود.

 

قاسمیان ادامه داد: طبق آمار در استان هایی که بیشتر سطح مطالعه را دارند آمار بیکار در آنجا کمتر است و استان هایی که آمار مطالعه در آنجا کم است بیشترین نرخ بیکاری را دارند و حتی می توان گفت که این مسئله بی تاثیر نیست.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در تاریخ دیده و شنیده اید که بسیاری از بزرگان حتی برای خرید کتاب لوازم مورد احتیاج ضروری خود را فروخته اند اما این کتاب زمینه ساز تحول و توسعه فردی آنها شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل افزود: اهل مطالعه مسئولیت سنگینی در قبال جامعه دارند زیرا آنها مسئول آگاهی بخشی به جامعه نیز هم هستند.

 

در ادامه این جشن، عبدالله بحرالعلومی نیز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به اهالی نشر اندیشه و قلم، اظهار داشت: حوزه نشر کتاب عرصه بزرگی است که موجب افزایش منزلت و جایگاه اجتماعی می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: مطالعه موجب افزایش دانایی سطح جامعه می شود و فعالان عرصه ترویج کتابخوانی باید در این زمینه تلاش بیشتر داشته باشند.

 

کد خبر 1232644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha