آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در اجرای طرح ملی آموزش شنا برای دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی آموزش شنا (سباح) ویژه دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، طرح ملی آموزش شنا (سباح) ویژه دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی  امروز (۲۴ آبان ماه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، دبیران تربیت بدنی و جمعی از دانش آموزان در سطح استان آغاز شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین آغاز این طرح در استخر شهدای دانش آموز یاسوج، گفت: طرح ملی آموزش شنا (سباح) از اقدامات خوب دولت مردمی است که در سال تحصیلی جاری اجرا می شود.

 

حسنعلی عزت خواه افزود: این طرح بعد از ۱۲ سال وقفه به همت معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور برای دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی پیش بینی شده که کهگیلویه و بویراحمد در اجرای این طرح در کشور پیشگام است.

 

وی با بیان اینکه در این طرح ملی، آموزش شنا و فنون ورزش شنا به دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی آموزش داده می‌شود، ادامه داد: شنا از رشته های مهم ورزشی بوده كه اسلام سفارش زیادی بر آن دارد که خوشبختانه آموزش و پرورش در كنار فعالیت های آموزشی و پرورشی، به موضوع آموزش شنا توجه خاصی دارد.

 

عزت خواه با اشاره به منويات مقام معظم رهبري مبني بر كسب تحصيل، تهذيب و ورزش، خاطرنشان كرد: علاوه بر تقويت و افزايش آمادگي دانش آموزان، با اجراي طرح سباح، ورزش شنا يك ورزش نشاط آور، مفرح و شاداب براي نوجوانان و جوانان نيز محسوب مي شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل تربیت بدنی استان که در زمینه اجرای طرح آموزش شنای دانش آموزان همکاری خوبی خواهد داشت تشکر و قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود سایر دستگاه ها نیز آموزش و پرورش را برای تحقق و پیشبرد تعلیم و تربیت یاری کنند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین، اهداف این طرح را ایجاد نشاط و شادابی بین دانش آموزان، پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمانی مانند انحنای ستون فقرات و کاهش آسیب‌ها و خطرات احتمالی ناشی از  آشنا نبودن با فن شنا عنوان کرد.

 

فرشید کرمی تصريح كرد: آموزش شنا براي دانش آموزان در همه شهرستانها و مناطقی که دارای استخر شنا هستند، زيرنظر مربيان مجرب اجرا و فنون ورزش شنا به مدت ۱۰ جلسه به دانش آموزان آموزش داده مي شود.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با استقبال دانش آموزان و هماهنگی و تمایل خانواده‌ها اجرا می شود، افزود: در پایان برای دانش آموزان موفق گواهی مهارت صادر می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز از آمادگی کامل آموزش و پرورش برای اجرای این طرح خبر داد .

 

کورش دلشاد گفت: با برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده همه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ضمن حضور در استخر شهدای دانش آموز، زیر نظر مربیان آموزش شنا می بینند.

 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در همه شهرستانها و مناطق استخرهای اداره ورزش و جوانان به شکل رایگان جهت اجرای این طرح در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

کد خبر 1232654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha