تهیه اطلس فرهنگی همدان در مراحل پایانی/ جشنواره مطبوعات غرب کشور برگزار می‌شود

نشست صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونانش با اصحاب رسانه همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  همدان، نشست صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونانش با اصحاب رسانه همدان برگزار شد. در این نشست خبری ابتدا مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان به بیان برنامه های این اداره پرداخت و سپس مشاور فرهنگی او و دو معاونش گزارشی از برنامه های پیش رو را بیان کردند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این جلسه اظهار کرد: هدف فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد، سبک زندگی ایرانی- اسلامی برگرفته از گام دوم انقلاب است و سعی می‌کنیم فرهنگ را از حالت دولتی به حوزه مردمی تغییر دهیم.

هادی شیرمحمدی با اشاره به برنامه های انجام شده بیان کرد: برگزاری همایش روز همدان، مراسم روز شعر و ادب فارسی و نشست تخصصی سواد رسانه از مهمترین این برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته کتاب هم افزود: غبار روبی مزار شهدا، رونمایی از پوستر هفته کتاب، نواخته شدن زنگ هفته کتاب در مدارس، رونمایی از سه کتاب حوزه نمایش‌، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و آموزشی‌، نشست با ناشران و کتابفروشان همدانی‌، نشست تخصصی فرهنگ مطالعه و سواد رسانه، برگزاری مراسم تقدیر از فعالان صنعت چاپ و برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر همدان و دیگر شهرستان‌ها و تقدیر از نویسندگان و شاعران انجمن‌های ادبی از مهمترین این برنامه‌ها است.

شیرمحمدی از پیگیری برای برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور خبر داد و گفت: بزرگداشت حمید حسام در دی‌ ماه، جشنواره کارآفرینان برتر فرهنگی و هنری در بهمن ماه و برگزاری همایش سیدجمال الدین اسدآبادی تا پایان سال هم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

تهیه اطلس فرهنگی همدان

مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم گفت: کار تهیه اطلس فرهنگی همدان در مراحل پایانی است و به زودی در شورای فرهنگ عمومی استان با تصویب می‌رسد.

شورا قصری‌فر با اشاره به اینکه آداب و رسوم شناسایی و به سند اضافه شد، اظهار کرد: سند در حال تدوین است تا آسیب‌ها و خلأها را اضافه کرده و طرفیت‌ها را شناسایی کنیم.

وی افزود: اطلس فرهنگی همدان تدوین شده و در مراحل پایانی است و اگر در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب شود به کشور ارسال می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان هم از برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی در آذر ماه و همایش بزرگ هنرمندان تا پایان سال خبر داد و گفت: برگزاری سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر با حضور ۱۶ گروه نمایشی در شهرستان بهار به زودی انجام می شود.

هادی فیض منش افزود: برگزاری دوره های آموزشی رشته های هنری به طور رایگان از دیگر برنامه هاست و افرادی که موفق به گذراندن دوره شوند می توانند وام اشتغال زایی دریافت کنند.

 

کد خبر 1232680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha