بهره برداری از ۲۰ واحد مسکن مددجویی به مناسبت هفته بسیج در زنجان

صالحی گفت: ۲۰ واحد مسکن مددجویی از محل تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد و بسیج سازندگی همزمان با هفته بسیج به بهره برداری رسیده و تحویل خانواده های تحت حمایت می شود.

روح‌اله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: تهیه مسکن و سرپناه مناسب یکی از اقلام اصلی توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است که در این راستا ۵۰۷ پروژه احداث مسکن در قالب انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بسیج و شرکت گلرنگ در دست اجرا است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طبق تفاهم‌نامه منعقده مراحل احداث واحدهای مسکونی مددجویی به شکل خوبی در حال انجام است، افزود: در حال حاضر احداث۱۱۶ واحد در روستاها در حال اجراء است که ۲۰ واحد مسکن مددجویی از محل تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد و بسیج سازندگی همزمان در هفته بسیج به بهره برداری رسیده و تحویل خانواده های عزیز تحت حمایت می شود.

 

صالحی همچنین از اجرای طرح جهاد روشنایی با همکاری بسیج سازندگی خبر داد و اضافه کرد: سهم کمیته امداد از این طرح یک هزار و ۱۱۰ خانوار است که ۴۲۳ خانوار آن شناسایی شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به آغاز عملیات جهاد روشنایی در هفته بسیج، افزود: مددجویان عزیز تحت حمایت ساکن در روستاهای کمتر برخوردار و مناطق محروم در اولویت اجرای این طرح هستند.

 

وی همچنین به تسهیلات اعطایی از سوی صندوق امداد ولایت استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۸۹۵ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر اقشار نیازمند پرداخت شده است.

 

این مسئول گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان در کنار رعایت موازین و مقررات بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه و معوض خود را با هدف گره‌گشایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان و سایر نیازمندان پرداخت می‌کند.

 

صالحی با اشاره به اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی در زمینه‌های حمایتی و کارگشایی، اشتغال و خودکفایی و مسکن بوده است، خاطرنشان کرد: مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد از طریق سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت در کنار ترویج سنت قرض الحسنه زمینه کمک وتامین منابع برای رفع نیاز خانواده های عزیز تحت حمایت را بیش از پیش فراهم می کند.

کد خبر 1232705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha