ارکستر سمفونی خط شکنان، آذرماه در تالار وحدت رونمایی  می شود

عضو هیئت اندیشه ورز کنگره ملی شهدای استان قم گفت: ارکستر سمفونی"خط شکنان" به همت کنگره ملی شهدای استان، آذرماه امسال در تالار وحدت تهران رونمایی می شود.

سید محمدرضا مصطفوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم اظهار داشت: از جمله کارهای ماندگار و ارزشمند کنگره ملی شهدای استان، ارکستر سمفونی خط شکنان است که قرار است آذرماه امسال در تالار وحدت و با مشارکت خانه موسیقی ایران از آن رونمایی به عمل آید.

 


وی افزود: شعر این کار از سوی یکی از شعرای خوب کشور به نام آقای عباس محمدی سروده شده و بعد از تأیید در هیئت اندیشه ورز کنگره، برای آهنگسازی به آقای عباس عبدی سپرده شد و اجرای آن نیز بعد از اجلاسیه پایانی کنگره به عنوان یک اثر هنری به خانه موسیقی سپرده شده است که آذرماه امسال و به احتمال بسیار در ایام ولادت حضرت زینب (س) رونمایی می شود.

 


وی همچنین گفت: در این کار فاخر هنری، بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ نفر حضور دارند و تهیه کنندگی آن نیز با استاد حمیدرضا نور بخش ، مدیر خانه موسیقی ایران است که خود ایشان از بسیجیان لشگر 17 علی بن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس است. همچنین باید عرض کنم که مدیر تولید کار، عباس عبدی، مجری آقای افضلی و بنده نیز مشاور و ناظر این پروژه هنری هستم.

 


مصطفوی در ادامه با اشاره به اهمیت بهره گیری از زبان هنر در راستای انعکاس انتقال مفاهیم ناب فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سبک زندگی و سیره شهدا ابراز داشت: البته باید توجه داشت که اجرای این اثر که برای اولین بار در کنگره ملی شهدای استان برگزار می شود، اختصاص به شهدای قم ندارد و یک اثر ملی محسوب می شود، چه آن که در برگیرنده کلیدواژه هایی است که موجب انسجام و استحکام و بالا بردن روحیه ملی است.

 


وی افزود: عنوان بامسمای این ارکستر سمفونی یعنی"خط شکنان" بر می گردد به این که لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) قم در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس، همواره خط شکن بوده است. 

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ به عنوان یکی از برنامه های کنگره در عرصه فرهنگی و هنری گفت: در این جشنواره ۶۰ فیلم کوتاه در سه سطح معرفی سرداران، فرماندهان و شهدای شاخص رونمایی می شود که این ها در این ایام به همت مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویا نمایی، همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موسسه حدیث فتح و خود کنگره تهیه و تولید شده و اختتامیه آن نیز نهم آذرماه، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود، ضمن آن که از ۱۴ آبان تا ۹ آذر نیز هر روز یک اکران فیلم به همراه جلسه نقد و بررسی آثار را با حضور کارشناسان خواهیم داشت.

 


عضو هیئت اندیشه ورز کنگره ملی شهدای استان قم همچنین با اشاره به این که قرار است یک فیلم سینمایی و یک فیلم مستند درباره شهید زین الدین تولید شود، بیان داشت: فیلم سینمایی به همت سازمان اوج و مشارکت ارشاد به کارگردانی جواد افشار تولید می شود که در این اثر که مربوط به عملیات کربلای 4 است، فلاش بک هایی به زندگی شهید مهدی زین الدین زده می شود، ضمن آن که یک کار دیگر هم خود بنیاد فتح انجام می‌دهد که به صورت مستند سینمایی است و کارگردانی آن با آقای مهدی شاه محمدی است.

 


وی افزود: یک کار دیگر هم تهیه و تولید فیلم سینمایی شهید مصطفی کلهری از فرماندهان ارشد لشگر 17 علی بن ابیطالب(ع) است که پژوهش آن با بنده است و تهیه کننده اش بنیاد روایت فتح خواهد بود و در این اثر زندگی و رزمندگی این شهید والامقام به شکلی جذاب و سینمایی به تصویر کشیده می شود.

کد خبر 1232728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha