آیا اینترنشنال دلسوز ایران است؟

یک فعال رسانه‌ای در یادداشتی در مورد شبکه سعودی اینترنشنال نوشت: دلسوزی اینترنشنال هرروز برای ایران و ایرانی بیشتر و بیشتر می‌شود تا جایی که روال عادی برنامه‌های آن قطع و جهت حمایت از مردم ایران عزیز، تمام ظرفیت خود را به میدان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران، مدتی است شبکه‌ای ماهواره ای با بودجه‌ای افسانه ای دست به کار شده است تا کار ناتمام سرویس های جاسوسی و اغتشاش گران داخلی و خارجی در زمینه تجزیه طلبی جمهوری اسلامی ایران را یک تنه تمام کند.

 

این شبکه به اصطلاح ایران اینترنشنال ولی در واقع سعودی نشنال در مدت اغتشاشات تمام هم و غمش را گذاشته است تا ایران عزیز و مقتدر را تکه تکه کند و در این میان افرادی از چهره های مشهوری که توسط همین مرز و خاک به جایگاهی رسیدند به این شبکه سعودی کمک می کنند ولی زهی خیال باطل.....!

 

در همین راستا «مهدی رضایی» یک فعال رسانه ای در یادداشتی در مورد وقایع اخیر و نحوه پوشش خبری آن توسط شبکه سعودی اینترنشنال پرداخته است که در ذیل می توانید این یادداشت را مطالعه کنید:

 

به سرعت باورنکردنی در دنیای خبر و رسانه، گزارش فوت یک دختر ایرانی تبدیل به ویترین خبرهای دنیا می شود. درست زمانی که هزاران جوان به زیبایی و نجابت مهسا امینی در کشورهایی مثل اوکراین، ویتنام، سوریه، ترکیه و... سلاخی می شوند و رسانه های دنیا انگار نه انگار!

 

ماجرا کمی مشکوک به نظر می رسد. دلسوزی اینترنشنال هرروز برای ایران و ایرانی بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که روال عادی برنامه های آن قطع و جهت حمایت از مردم دردکشیده ی ایران عزیز، تمام ظرفیت خود را به سازماندهی نحوه‌ی آسیب زدن بیشتر به جمهوری اسلامی و حتی اموال عمومی معطوف می کند! رویای زیبای کنار زدن ظلم را برای مخاطبین به تصویر می کشد و هرروز با رویکردی جدید، مدیریت بهتری از نمایش اعتراضات مردمی را صرفا جهت حمایت از ملت ایران نشان می دهد. این شبکه آنقدر غرق در زندگی مردم شده است که بعد از عمر کوتاه 5 ساله به سقف 20 میلیون مخاطب ایرانی رسیده است. یعنی تقریبا یک چهارم جمعیت کشور!

 

اما آیا این همه ی ماجراست؟!

شبکه‌ای از شهر لندن با این میزان هزینه ی سنگین نگهداری و مالیات، چطور می تواند مبلغ تولید 24 ساعت برنامه منسجم را آنهم به زبان کشوری ثالث تامین کند؟ تبلیغات شبکه اینترنشنال هم به حدی نیست که پاسخگوی بخش کوچکی از هزینه های هنگفت مدیریت یک کانال تلویزیونی شود.

 

برای یافتن پاسخ با جستجویی ساده در گوگل، به این اطلاعات می رسیم که عادل عبدالکریم سعودی تحت پوشش شرکت گلوبال مدیا در لندن مدیر آن است! اما جالب اینجاست که وقتی در مورد بودجه و تملک آنها تحقیق می‌کنیم می‌بینیم که در مهد آزادی بیان، دموکراسی و شفافیت مالی، آن هم زمانی که شما حتی حق انتقال بیش از 10 هزار پوند پول نامعلوم را ندارید، گردش مالی این شبکه کاملا محرمانه می شود و هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست مگر از یک منبع که می گوید یک شهروند بریتانیایی – سعودی مالک آن است!

 

اما زبان فارسی چه ارتباطی به یک سعودی دارد؟

 

ماجرا جایی پیچیده‌تر می‌شود که روزنامه گاردین بزرگترین روزنامه انگلیسی و همچنین وال استریت ژورنال یکی از معتبرترین خبرگزاری های آمریکا درتاریخ دوم اکتبر 2018 افشا کرده اند که برای تاسیس شبکه ایران اینترنشنال، شرکت مذکور فقط در یک فقره مبلغ 250 میلیون دلار از سمت بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی هزینه دریافت کرده اند.

 

می دانید به پول ما یعنی چه میزان؟یعنی 7.500.000.000.000 تومان! یعنی 2 هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه یکسال صداوسیمای این مملکت با بیش از 100 شبکه تلویزیونی!

 

گاردین باز هم گفته که سعود القحطانی مشاور اطلاعاتی بن‌سلمان که به دلیل ارتباط با موضوع قتل جمال خاشقجی از سمت خود برکنار شده هم یکی از چهره‌های پشت پرده حمایت مالی از شبکه ایران اینترنشنال است.

 

هر لحظه داستان عجیب‌تر می شود! عربستان سعودی – ایران خیرخواهی ملت ایران؟ صلح، آرامش؟ فاجعه منا؟ قتل‌ها و تجاوزات تاریخی به نوامیس این مرز و بوم؟!

 

از طرف دیگر وقتی دقیق تر در مهمانان دعوت شده به این شبکه نظاره می کنیم چهره ی اشخاصی را می بینیم که نه تنها هویت و تاریخ  تمدن 7 هزار ساله ی سرشار از افتخار ایران را قبول ندارند، بلکه دشمن این خاک و همگی به دنبال تجزیه ی آن در مناطق مختلف کشور از تبریز گرفته تا زاهدان، خراسان گرفته تا خوزستان هستند.

 

اما دقیقا سوال این است که این هزینه ی هنگفت با چه هدفی آنهم توسط سعودی هایی که تشنه به خون ایران در طول هزاران سال تاریخ بوده اند، انجام می شود؟! کینه های تاریخی عربستان را همه می شناسیم.

 

دشمن قسم خورده ی نسل ایران و ایرانی در طی تاریخ از دیرباز،  با حسادت های همیشگی فراوان، تشنه به خون شیعیان تا جایی که حتی ناموس ایرانی را بر خود در مذهب وهابیت حلال می داند و در درازای تاریخ بسیاری از همین شیرزنان پاکدامن ما را به عنوان کنیز اسیر خود کرده و حتی امروزه شیوخ کثیف وهابی مانند همین بن سلمان در رویای خدشه دار کردن عصمت دختران کشورمان، به عنوان بزرگترین خریدار دختران اغفال شده و یا سرقت شده ایرانی در دنیاست، الان چگونه یک شبه دلسوز نوامیس ایران با راه اندازی پویش های زیبایی مثل زن زندگی آزادی شده است؟!

 

امان از دستهای چدنی با دستکش‌های مخملی!

کد خبر 1232742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha