برگزاری روزانه ۲ کارگاه پژوهشی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران/ تقویت غنای جشنواره در نشست ها

رعیت گفت: برگزاری کارگاه های پژوهشی در کنار برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، غنای جشنواره را تقویت می کند.

محمد رعیت صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان) در حاشیه کارگاه پژوهشی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: برگزاری کارگاه های پژوهشی در کنار برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فرصت بی نظیری را برای هنرمندان فراهم کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: یکی از محورهای اصلی جشنواره این است تا در کنار اجرای موسیقی های صحنه ای، کارهای علمی پژوهشی برگزار شود و انجام این اقدامات غنای جشنواره را نیز تقویت می کند.

 

وی با بیان اینکه موسیقی برآمده از فرهنگ غنی گذشتگان است که سینه به سینه منتقل شده است، گفت: مدون و تدوین کردن و به رشته تحریر درآوردن و ثبت کردن این موسیقی ها ممکن است در برخی روایت ها دارای نظرات متفاوتی باشد.

 

رعیت ادامه داد: جلسات نقد و برسی و کارگاه های آموزشی در تقویت هنر اصیل ایرانی و شناخت آن و شاخصه های هر روایت تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه در نشست های پژوهشی پیوند و شناساندن عمیق تر علمی و بایسته ها و شایسته هایی که در گذشته بوده به درستی ثبت می شود، افزود: این ثبت منجر به انتقال صحیح به نسل جوان می شود که یک نقطه مثبت و قوی این جشنواره است که استان گلستان و و هنرمندان خوب آن هم به خوبی از آن استفاده می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در پنج روز برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، روزانه 2 کارگاه پیش بینی شده که با حضور اساتید و محققان و پژوهشگران خوب کشور برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1232801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha