مسجد طراز اسلامی با محوریت کتابخوانی شکل می گیرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مسجد طراز انقلاب اسلامی با محوریت کتابخوانی و دعوت عمومی نوجوانان و جوانان به مطالعه شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، فرشاد قنبری؛

 

از ابتدای فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها در مساجد، زیر ساخت های لازم برای تاسیس کتابخانه در کانون ها نیز فراهم شد تا زمینه جذب نوجوانان و جوانان کتابخوان به این برنامه ها مهیا شود.

 

هفته کتاب و کتابخوانی بهانه ای شد تا فعالیت های کتابخانه های مساجد استان مورد ارزیابی قرار گیرد و در این مصاحبه ای با «مصطفی آمون» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل را در ذیل می خوانید:

 

- جناب آقای آمون ضمن خسته نباشید، در خصوص وضعیت کتابخانه های مساجد استان گزارشی بفرمائید؟

آمون: هم اکنون بیش از 186 کتابخانه باز و مخزن دار در کانون ها مشغول ارائه خدمات کتابخانه ای هستند و بیش از 20 هزار عضو کتابخانه هستند.

بیش از 100 هزار جلد کتاب همراه با قفسه، میز و صندلی برای تامین فضای کتابخوانی اعضای در کانون ها فراهم شده است.

 

- از فعالیت های ترویج فرهنگ کتابخوانی در طی سال جاری بفرمائید؟

آمون: برگزاری مسابقه های مختلف کتابخوانی در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله برنامه های هست که به همت کانون ها در بین اعضای و فعالان اجرا می شود که با استقبال مواجه است.

 

البته با همکاری و همیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بیش از 10 هزار جلد کتاب برای کانون های جدیدالتاسیس طی سال جاری اهدا شد که موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اعضای کانون های مساجد می شود.

 

تاکنون قفسه کتاب، میز و صندلی کتابخانه کانون ها نیز به صورت دوره ای تامین شده است.

 

- رویکرد های نوین کانون های مساجد در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی چیست؟

آمون: کارهای ارزشمندی از سوی ستاد عالی کانون های مساجد در حال جریان است و بزودی تغییرات اساسی در زمینه ترویج کتابخوانی صورت خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد نیازهای اساسی نوجوانان و جوانان در زمینه تامین کتاب در مساجد فراهم شود.

 

تفاهم نامه های مختلف با کتابخانه های مجازی برای استفاده فعالان کانون های مساجد از زیرساخت های این کتابخانه ها در فضای مساجد منعقد شده است که بزودی در مساجد اجرایی می شود و نوجوانان و جوانان می توانند از طریق اپلیکیشن های معرفی شده کتاب های مورد نیاز خود را فراهم کنند.

 

اینها فقط بخشی از برنامه های اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اعضای کانون های مساجد است.

 

- به عنوان آخرین سوال اگر سخنی دارید بفرمائید؟

مقام معظم رهبری دغدغه مهمی به نام کتابخوانی و ترویج این فرهنگ در بین نوجوانان و جوانان دارند که فعالان کانون های مساجد باید این زمینه اهتمام ویژه ای داشته و در ترویج این فرهنگ کوشا باشند.

 

البته برای رسیدن به مسجد طراز انقلاب اسلامی باید محوریت توسعه مساجد فرهنگ کتابخوانی باشد و دعوت عمومی نوجوانان و جوانان به مطالعه شکل گیرد.

 

کد خبر 1232806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha