نخستین جشنواره «کتاب سایه بان شهر» در آران و بیدگل برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری «کتاب سایه بان شهر» در این شهر خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری «کتاب سایه بان شهر» در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این جشنواره که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می شود، افزون بر ۷۰  برنامه متنوع فرهنگی هنری پیش بینی شده است.

 

ضابطی ادامه داد: این برنامه ها در قالب «بازدید، مسابقه، شب شعر، نمایشگاه، رونمایی و اهدای کتاب» توسط این اداره و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نوش آباد و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل اظهارکرد: نواختن زنگ کتاب، فضاسازی شهری(آشنایی با نویسندگان)، نمایشگاه کتاب در حوزه کودک و جوان و نوجوان، مسابقه نقاشی ویژه نونهالان، برگزاری کارگاه‌های قصه گویی، همایش ادبی سخن(شب شعر)، اهدای کتاب، مصاحبه رادیویی و چندین برنامه دیگر را از برنامه های مورد نظر این جشنواره در هفته کتاب و کتابخوانی است.



ضابطی گفت: افزایش سرانه مطالعه در جامعه و خانواده یکی از برنامه هایی است که می تواند در کاهش آسیب ها و مسائل و مشکلات خانوادگی و رفتاری و اخلاقی بین افراد در جامعه تاثیرگذار باشد.



دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل اذعان کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر به دلایل استفاده از ارتباطات رسانه ای نو و فضای مجازی، علاقه و تمایل مردم به خوانش کتاب کم شده است و می طلبد تا با ارزش گذاشتن به کتب و مولفین، روح کتابخوانی را دوباره در بین افراد زنده و باعث مانوس شدن مردم با کتاب شویم.

کد خبر 1232820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha