طرح پالایش کتاب در کتابخانه های کانون های مساجد خراسان جنوبی اجرا می شود

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری استان خبر داد و گفت: این طرح در گام نخست در ۲۵ کتابخانه اجرایی می شود.

حجت‌الاسلام علی محقی به خبرنگار شبستان در خراسان جنوبی گفت: طرح پالایش کتاب با هدف جمع‌آوری کتب بلااستفاده و فرسوده از کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و جایگزینی آن با کتب جدید و به روز انجام می‌شود.

 

سرپرست ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح در گام نخست در ۲۵ کتابخانه کانون فرهنگی هنری استان اجرایی می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با توجه به فعالیت 110 کتابخانه مخزن دار و 106 کتابخانه باز در جوار کانون‌های مساجد استان، این طرح در دیگر کتابخانه‌ها نیز در آینده اجرایی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: اجرای طرح شنبه‌های با کتاب در کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه‌طاهره (س) به صورت محوری و دیگر کانون‌های سطح استان با هدف معرفی کتاب «ستاره های چیدنی نیستند» در بخش عمومی و کتاب «داداش ابراهیم»، «آقا محسن» و «علی لندی» در بخش کودک و نوجوان و اجرای طرح کتاب صوتی «حوض خون» ویژه اعضای کانون مساجد از جمله این برنامه‌ها بوده است.

 

حجت‌الاسلام محقی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه عکس نوشت از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب در کانون انصارالحسین(ع)،‌ تهیه کلیپ از جایگاه کتاب و کتابخوانی در وصیت نامه شهدا (از تاکیدات شهدا در خصوص کتاب و کتابخوانی کلیپ تهیه شده) و انتشار در فضای مجازی، تجلیل از کتابداران فعال کانون مساجد، بازدید از کتابخانه ها و تجلیل از کتابداران فعال، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای کانون ها و مسابقات نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در کانون‌ها ویژه کودکان از دیگر این برنامه‌ها بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1232833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha