۸۷ اثر از استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی «فجر تا فجر» به ثبت رسید

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گفت: تاکنون حدود ۸۷ اثر برای شرکت در جشنواره ملی «فجر تا فجر» به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی امروز (۲۵ آبان ماه) در نشست شورای اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه سابق شهر یاسوج، اظهار کرد: ایشان شخصیتی فقیه، فاضل، مردم دار و دارای ویژگی های برجسته ای بودند.
 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: این نشست سومین جلسه شورای اقامه نماز استان بوده که هر سه ماه یک بار برگزار می شود و دستور کار این نشست نیز جشنواره ملی «فجر تا فجر» است.
 

وی ادامه داد: جشنواره ملی «فجر تا فجر» به منظور ادای دین دستگاه ها و نهادها به فریضه الهی نماز بوده که دستورالعمل آن به همه استان ها ابلاغ شده است.
 

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه تاکنون سه نشست در سطح استانی به منظور برگزاری مطلوب این جشنواره برگزار شده، افزود: در این نشست ها پنج کمیته شامل کمیته علمی به ریاست دانشگاه دولتی یاسوج، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته پشتیبانی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیته هنری با مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کمیته دانش آموزی با مسئولیت سازمان آموزش و پرورش تشکیل شده است.
 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری نشست‌های این کمیته ها و ارائه گزارش آنها اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۸۷ اثر برای شرکت در جشنواره ملی «فجر تا فجر» به ثبت رسیده است.
 

وی ارسال این تعداد اثر را در شان استان ولایت‌مدار کهگیلویه و بویراحمد ندانست و ادامه داد: انتظار می‌رود حرکتی جهشی برای تولید و ارسال آثار به این جشنواره در استان صورت گیرد.
 

حجت الاسلام قاسمی نماز را یک امر حاکمیتی دانست و گفت: باید در اداره ها و نهادهای جمهوری اسلامی فضا را تلطیف و جسم و روح برای اقامه نماز در مجموعه خود آماده کنند.


گفتنی است در این نشست هر یک از کمیته های پنجگانه گزارشی از فعالیت ها در حوزه وظایف و مسئولیت های خود در راستای برگزاری مطلوب جشنواره ملی «فجر تا فجر» را ارائه دادند و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ضمن رونمایی از کتاب «نماز، کلید بهشت است» با اهداء لوح تقدیر از حجت الاسلام محمد مهدی ویسی نژاد، نویسنده این کتاب از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر جداگانه از طرف ستاد اقامه نماز استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1232866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha