تعامل بین تمام ادیان و مذاهب در کرمانشاه مثال زدنی است

حجت الاسلام چراغی تعامل بین تمام ادیان و مذاهب در کرمانشاه را مثال زدنی دانست و گفت: در کرمانشاه شاهد یک تنوع قومیتی، دینی و مذهبی بسیار بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور هستیم به نحوی که این استان را در این باره منحصربفرد کرده است.

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به تعامل و تنوع قومیتی و دینی در کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه دارای تنوع فرق و مذاهب مختلف است که به شکل مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی آرامی دارند، اما دشمنان انقلاب از این آرامش و دوستی خرسند نیستند و با صرف هزینه‌های سنگین درصدد ایجاد تفرقه و دشمنی میان عامه مردم هستند تا به اهداف استعماری خود برسند.

 

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: کثرت مذاهب و فرهنگ ها به عنوان یک فرصت شناخته می شود نه یک تهدید، لذا باید با مدیریت صحیح از این فرصت ها بهترین استفاده را داشته باشیم.
 

وی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه مذاهب شیعه، سنی و اهل حق برادر وار در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و علیرغم تلاش دشمنان برای از بین بردن این وحدت خوشبختانه تاکنون هیچ تقابل و نزاعی بین این مذاهب صورت نگرفته است که این نشان دهنده بصیرت و بینش دینی و سیاسی والای آنان است.
 

حجت الاسلام چراغی تاکید کرد: در این استان ادیان الهی به مانند مسیحیان و یهودیان سالیان درازی است که با هم زندگی می کنند و خوشبختانه تعامل بین تمام ادیان و مذاهب در کرمانشاه مثال زدنی است.
 

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ،اظهار کرد: تنوع مذهبی و قومی استان همچنین حاکم بودن وحدت و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و فرق گوناگون در استان و همسویی با اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا است و استان به لحاظ این تنوع قومی و مذهبی که به هندوستان ایران لقب گرفته است، می تواند با ارائه استراتژی اصولی قابلیت معرفی در سطح الگویی بی نظیر از تعامل و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب باشد که همین ویژگی نیز از عواملی است که می طلبد متولیان فرهنگی کشور به این استان توجه ویژه داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه عدم وجود اختلافات قومی و مذهبی در استان کرمانشاه مرهون زحمات بزرگان اهل دین و علما است، اظهار کرد: علما و بزرگان اهل دینی حامی افرادی هستند که در جهت تحکیم وحدت گام برمی‌دارند.

 

حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه دشمنان از وحدت میان مسلمانان وحشت دارند، تاکید کرد: دشمنان با ترفندهای مختلف و استفاده از مزدوران درصدد لطمه زدن به وحدت و همدلی میان مسلمانان هستند و به صورت شبانه روزی مسلمانان را به سمتی پیش می‌برند که نزاع و درگیری بین آن‌ها ایجاد شود لذا دشمنان به وحدت میان مسلمانان واقف هستند و اگر این وحدت و اخوت میان مسلمانان یکپارچه شود قطعاً مستکبران و زورگویان تضعیف خواهند شد.

 

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز سدی مستحکم و نفوذناپذیر در برابر دشمنان وحدت جهان اسلام است به همین دلیل این همه توطئه و دشمنی علیه این ملت و نظام از این مهم نشأت می گیرد.


 

کد خبر 1232886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha