طلبه‌ شهیدی که مدافعان حرم بود

حجت الاسلام محمد زارع مویدی، طلبه ای که شب گذشته با حمله اغتشاشگران در شیراز به شهادت رسید از مدافعان حرم مطهر اهل بیت (ع) در سوریه و مقابله کنندگان با گروه های تکفیری در مناطق مرزی بود.

خبرگزاری شبستان - استان فارس:

حجت الاسلام محمد زارع مویدی طلبه ای که امام جماعت یکی از مساجد شهرک «گلستان» شیراز بود، شب گذشته در مسیر برگشت از مسجد و در راه منزل در منطقه «معالی آباد» شیراز پس از اینکه مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت به شهادت رسید.

 

حجت‌ الاسلام شهید محمد مویدی که بود؟

اما کارنامه فعالیت شیخ محمد زارع مویدی به امام جماعت بودن یک مسجد در شیراز ختم نمی شود بلکه او برای دفاع از جونان این مملکت به سوریه رفت و مقابل داعش جنگید و همچنین در مناطق مرزی با گروه های تکفیری هم جنگیده بود و شهید نشد اما اکنون در خیابان های شهر خود به شهادت رسیده است.

حجت‌ الاسلام شهید محمد مویدی بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در شرایط حساس و بحرانی به خدمت به مردم و امدادرسانی پرداخت و او در 12 فروردین 64 در منطقه بیضا  در استان فارس متولد شد و پس از طی دوران مدرسه به حوزه علمیه رفت.

وی به صورت خودجوش در عرصه های امدارسانی به مردم، موکب‌ های اربعین و سایر صحنه های اجتماعی و مذهبی حضور داشت و عاشق اهل بیت (ع) بود.

این طلبه شهید در کنار برادران سپاه همواره ایثار و از خودگذشتگی می کرد و همواره بر تلاش برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی تاکید می کرد و معتقد بود در این راه از جان هم باید مایه گذاشت و در نهایت خودش هم در این راه به درجه والای شهادت دست یافت.

حجت‌ الاسلام شهید محمد مویدی 2 پسر 9 و 12 ساله دارد و طبق گفته های برادر و همسرش، شهادت همیشه آرزویش بود و معتقد بود با شهید شدن می توان به وصال حق رسید.

اما شهادت پایان این طلبه جوان نیست و دشمنان دین و دشمنان این مرز و بوم باید بدانند که راه این شهید گرانقدر ادامه خواهد یافت و هیچکدام از مومنان و دوستداران واقعی انقلاب دست از تلاش برای حفظ ارزش ها و ارمان های انقلاب برنمی دارند و در این راه، جانشان را هم فدا می کنند.

بدانند راه شهید مویدی در حفاظت و پاسداری از انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا راهی جاویدان و مستدام است.

 

پیگیری قضایی برای عاملان شهادت طلبه جوان در شیراز

 

سید مصطفی بحرینی، دادستان شیراز هم شهادت این طلبه بسیجی را در شامگاه 24 آبان تایید کرده است و علت شهادت هم پرتاب کوکتل مولوتوف اغتشاشگران به سمت وی بوده است که موجب شد تا به سرش اصابت کند و به بیمارستان منتقل شود و به دلیل شدت جراحات به درجه والای شهادت دست یابد.

طبق گفته دادستان شیراز، پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است و شناسایی عوامل این جنایت در حال پیگیری است و با علاملان آن برخورد قضایی جدی خواهد شد.

 

 

کد خبر 1232940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha