۸۳ سال ایستادگی در مسیر حق/سیدی که میدان را برای نوکرهای اسرائیل باز نگذاشت

آیت الله دژکام با اشاره به مراسم ترحیم آیت الله سید علی اصغر حسینی، گفت: هشتاد و سه سال زندگی این سید عالی‌قدری که امروز نشستید مجلس برای او گرفتید، هشتاد و سه سال ایستادگی در مسیر حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله لطف الله دژکام عصر امروز (۲۵ آبان ماه) در مراسم ترحیم حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه سابق شهر یاسوج، با قرائت آیه ۲۸ سوره «فاطر»« إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ»، اظهار کرد: مجلس برای بزرگداشت یاد و خاطره بزرگ‌مردی از تبار اهل‌بیت عصمت و طهارت، فقیهی عالی‌قدر و عالمی خدوم به جامعه اسلامی مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی «اعلی الله مقامه الشریف» از طرف نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار این استان، مدیران و مسئولان با حضور بیت مکرم آن مرحوم و فرزندان بزرگوارشان در این مکان مقدس منعقد شده‌ و امیدوارم خدای متعال ان‌شاءالله روح این عالم جلیل القدر، مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی اعلی الله مقامه الشریف را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مجالس علما، ذکر و یاد آنها در مجالس را مایه نزول رحمت الهی دانست و گفت: این سید جلیل‌القدر طهارت نفس و تقوای او برای همه ما درس آموز بوده و هست.

 

وی با اشاره به اینکه آیت الله سیدعلی اصغر حسینی شخصیت بسیار بسیار وزینی داشته‌اند، افزود: بنده در طول سالیانی که ایشان نزدیک به ۲۶ سال اقامه نماز جمعه در یاسوج می‌کردند هر از مدتی توفیق داشتم به محضر شریف ایشان می‌رسیدم در جلساتی که ائمه جمعه فارس و کهگیلویه به‌صورت مشترک برگزار می‌کردند، انصافاً صفای نفس و متانت وقار سیادت احترام گذاشتن به علما و اساتید در شخصیت ایشان کاملاً برازنده و جلوه‌گر بود.

 

آیت الله دژکام ادامه داد: مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی هم از حیث نسب، هم از حیث حسب به بیوت شریف سیادت و روحانیت متصل بوده‌اند، کسی بود که اگر می‌خواست از حیث انتصاب به بیوت نورانیت و سیادت ادعایی داشته باشد همه شئون او را می شناختند، اما در یک مجلس وقتی می‌نشست، به اندازه ای متواضعانه و صمیمانه می‌نشست و دیگران را احترام می‌کرد و تحویل می‌گرفت که برای دیگران درس می‌شد که داشتن حسب و نسب با وجود این‌که برای انسان شرف است، اما افتخارش به این است که انسان خودش را در محضر خدا ببیند نه این‌که بخواهد این مسائل را به گفت‌وگو بگذارد یا به رخ دیگری بکشد.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این مرد بزرگ با مرحوم آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی اعلی الله مقامه الشریف رابطه شاگردی و استادی داشت، یادآور شد: در مبارزات مرحوم آیت‌الله ملک حسینی ایشان همراهی و همکاری داشته‌اند.

 

وی مدرسه خان شیراز را از افتخارات تاریخ ایران، اسلام و منطقه فارس دانست و اظهار کرد: این مدرسه با بیش‌از ۴۰۰ سال تاریخی که دارد، از روز نخست که محل تدریس ملاصدرای شیرازی بوده‌ تا امروز که بحمدالله آباد است، دو نسل سادات که ملک حسینی در این محله شریف افاده و افاضه می‌فرمایند، قبلاً مرحوم آیت‌الله آقای سید کرامت الله و اکنون حضرت آیت‌الله آقای حاج سید شرف‌الدین ملک حسینی در این‌جا تدریس می کنند.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در مدرسه خان تحصیل و تدریس کرده، شاگرد و استاد بوده‌ و سالیان درازی در این مدرسه حضور داشته، گفت: بنده یک نکته را در خصوص شخصیت ایشان و مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی می‌خواهم یادآور شوم.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت دستگاه سلطنت پهلوی قصد داشت مدرسه خان را غصب کند، از دست روحانیت بیرون بیاورد و به‌عنوان یک محیط گردشگری از آن استفاده کند، آن روزهایی که مرحوم آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی آن‌جا طلبه بودند، روزهایی بود که مبارزه بین روحانیت و دستگاه سلطنت در رابطه با مدرسه خان اوج گرفته بود.

 

وی ادامه داد: مدت‌های زیادی فشار آوردند که مدرسه از طلبه خالی شود و آنها بتوانند تصرف کنند، این تصویری که از این سید بزرگوار می‌بینید این‌جا در میدان شهر، انسان نگاه به تصویرشان هم که می‌کند، ابهت و جلالی در این شخصیت میبیند، این به‌خاطر این است که مرد میدان مبارزه بودند، تصمیم گرفتند و گفتند نمی گذاریم یک روز و یک لحظه احساس کنند طلبه در مدرسه نیست.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه آیت الله حسینی در اوج دوره‌ خفقان ستم‌شاهی، به اندازه ای ایستادگی کردند که رژیم شاه عصبانی شد، گفتند بفرستید نیروهای ساواک را بریزند در مدرسه بزنند از مدرسه اخراجشان کنند!، افزود: این سید بزرگوار آن روز ایستاد، کتک خورد اما میدان را برای نوکرهای اسرائیل باز نگذاشت.

 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: بعضی‌ها خیال می‌کنند که مثلاً روحانیت شیعه روز اولش هست که سرد و گرم می‌چشد، نه، این دوره‌ای که ما هستیم اصلاً قابل قیاس با آن روزگارها نیست، ولی در اوج آن خفقان ها بزرگ‌مردهایی ایستادند و عظمت جریان حق را به جریان قابیل ناحق گوی ظالم چشاندند.  

 

وی خطاب به جمع حاضر در این مراسم با اشاره به اینکه ۸۳ سال زندگی این سید عالی‌قدر، ۸۳ سال ایستادگی در مسیر حق است، ادامه داد: حمایت از حق عزت می‌آورد، مخالفت با حق افراد را ذلیل می‌کند.

 

آیت الله دژکام گفت: وجود مقدس امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه فرمود «مردم حق را اگر کسی بچسبد ذلیل هم که باشد، خدا عزیزش می‌کند»، امروز صحنه‌هایی در کوچه و خیابان‌های کشور ما دارند به وجود می‌آورند، مهم این است که بدانیم حق کدام طرف و باطل کدام طرف است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن تاکید بر اینکه کسی که قرآن سوزی راه می‌اندازد و کتاب خدا را پاره می‌کند، این کار باطلی است، اظهار کرد: کسی که با قرآن در افتاده ذلیل خواهد شد، اما آن کسی که حق را بگیرد عزیز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برادران و خواهران ایمانی منطقه کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج همیشه مظهر حق‌خواهی و حق‌طلبی بوده‌اند، افزود: این ویژگی این مردم است، ویژگی طوایفی است که در طول تاریخ در این منطقه زندگی کرده‌اند، این را مرحوم آیت‌الله ملک حسینی به‌عنوان یک افتخار خدمت رهبر معظم انقلاب هم بیان می کرد که منطقه ما این‌ گونه است، مردم ما این‌ گونه هستند، قوم ما این‌ گونه هستند که این یک افتخار است.

 

آیت الله دژکام گفت: این مردهای بزرگ، سادات عالی‌قدر این‌جا برای شما درس تشیع گفته‌اند، نسل در نسل سادات میری و سادات شاه قاسمی، همه پای کلمه حق ایستاده‌اند، این را به‌عنوان یک افتخار بزرگ شما به‌همراه دارید.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه علما و مردم ما یک عمر پای حق ایستادند و موقعی که وقت رفتن از دنیاست می‌توانیم بگوییم پای حق بودیم، خاطرنشان کرد: اینها ارزش است، بعضی از افراد را می‌بینیم وقتی که دستگیر می شوند و به آنها می گویند شما برای چه چیزی این کار را می‌کردی، رفتی آتش زدی، رفتی آدم کشتی؟ می گویند به ما گفته شده این را انجام بدهید و فیلم بگیرید برای شما گرین کارت آمریکا صادر می‌کنیم! این‌همان معامله ای است که قرآن می‌گوید ضرر است.

 

وی با بیان اینکه خدا پاداش خیر می‌دهد و پای حرف حق ایستادن نزد خدا مزد دارد، گفت: خداوند در سوره توبه می‌فرماید «أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ اگر همه این کره زمین را برای یک نفر در یک بسته قرار دهند و به او بدهند وقتی می‌میرد و وارد عالم آخرت می‌شود با اینکه همه کره زمین برای او بوده‌ می‌گوید هیچ نبود»؛ این دنیا با همه ابعادش در روز قیامت هیچ است.

 

آیت الله دژکام به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی ممبنی بر اینکه «یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی این است که غیر از دنیا، ما آخرت را قبول داریم» اشاره کرد و افزود: انقلابیون اسلامی این گونه هستند، هر وقت بین دنیا و آخرت دعوا شد، گفتند باید یکی را انتخاب کنید، مسلمان انقلابی، ایرانی و اسلامی آخرت را انتخاب می‌کند، دیروز یک جوان روحانی، ادامه همین مسیر آیت‌الله حسینی ادامه همین مسیری که همیشه پای حق ایستاده‌اند را در خیابان‌های شیراز شهید کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز بحمدالله با همه توطئه‌هایی که دشمنان ایجاد کردند، در اصل حمایت از اسلام و نظام اسلامی جوان‌های بسیاری پای این مسئله ایستاده اند و تا لحظه شهادت دفاع می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در آیه ۳۲ سوره توبه خداوند متعال می فرماید«يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» «دشمنان تلاش می‌کنند با تبلیغات نور خدا را خاموش کنند»، اظهار کرد: خدا فرموده من نمی‌خواهم بگذارم، کسی مثل بایدن وقتی می‌گوید ما جلوی انقلاب اسلامی را می‌گیریم حکومت اسلامی را چنین و چنان می‌کنیم، با خدا و این آیه قرآن طرف است، خدا فرمود «من نمی‌گذارم که یاد خدا، نام خدا و دین خدا به فراموشی سپرده شود»، ولو مشرکان نخواهند، ولو ترامپ، بایدن و ... نخواهند، خدا چیز دیگری خواسته است.

 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه خدای متعال به همه طرف‌داران دینش وعده داده که دین در همه جهان پیروز می‌شود، خاطرنشان کرد: ما صاحبی داریم که صاحب‌الزمان (عج) است او می‌خواهد بیاید، این شهدانمان که شهید می‌شوند برای آمدن ایشان است، برای اصل دین شهید شدند، برای قرآن شهید شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه علمای ما برای قرآن، دین و عدالت زحمت کشیدند و یک عمر را برای راه خدا ایستادگی کرده‌اند، ادامه داد: این زحمت‌ها ضایع نمی‌شود، آنهایی هم که در نظام اسلامی سوءاستفاده کردند، خدا جای حق نشسته، از آن‌هایی که سوءاستفاده کردند انتقام خواهد کشید، آنهایی که حیثیت نظام را به بازی گرفته‌اند خدا از آنها انتقام خواهد کشید، آنهایی که کاری کردند که مردم در شبهه بیفتند، خدا از آنها هم انتقام خواهد کشید، برای اینکه اینها به دین لطمه زدند.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار شهید بزرگوار تقدیم کردیم برای این‌که دین میدان پیدا کند، گفت: به فرموده رهبر عظیم‌الشأن در بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی در صدد این هستیم که جهان را ان‌شاءالله آماده ظهور مهدی علی آل محمد صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین کنیم.

 

آیت الله دژکام گفت: خدای متعال پاداش این‌هایی را که زحمت کشیدند ضایع نخواهد فرمود و همه ما هم ان‌شاءالله از خدا می‌خواهیم که در مسیر مستقیم دین و هدایت الهی و در انتظار آقا امام زمان (عج) عمرمان را بگذرانیم.

کد خبر 1232954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha