جلسه شورای فرهنگ عمومی  رودسر در حوزه علمیه فاطمیه خواهران برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی در حوزه علمیه فاطمیه خواهران شهرستان رودسر با حضور حجت‌الاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان رودسر و فرماندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جلسه شورای فرهنگ عمومی رودسر امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان) در حوزه علمیه فاطمیه خواهران شهرستان رودسر و با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان رودسر و‌ سایر اعضای این شورا برگزار شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر در این جلسه اظهار داشت: وجود حوزه‌های علمیه برادران و خواهران از افتخار شهرستان رودسر محسوب می‌شوند و هر کدام از این عزیزان در حوزه مسئولیت خود زحمات زیادی را در جهت جذب طلاب و آموزش روحانیون متقبل می‌شوند.

حجت‌الاسلام تقی روحانی با بیان اینکه تبلیغات دشمن اثر مخرب خود را بر تمام بخش‌ها خواهد گذاشت تلاش برای خنثی سازی آن را کاری ارزشمند خواند و افزود: ما در برابر حوزه‌های علمیه دین داریم و لازم است هر از گاهی این دین خود را هر چند با ذکر نکاتی در جلسات ادا کنیم.

 

*تبیین نقشه‌های غرب علیه کشورمان در بین قشرهای جوان

فرماندار شهرستان رودسر هم در این جلسه تربیت روحانیون را از نقاط قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: فرمانداری شهرستان رودسر هر مساعدتی که لازم باشد را در خصوص کمک و حمایت از حوزه‌های علمیه انجام خواهد داد.

 

محمدرضا شهاب زاده با تاکید بر اینکه در سند راهبردی آمریکایی‌ها، از ایران اسلامی به عنوان ابرچالش هژمونی این کشور یاد شده است افزود: آمریکایی‌ها در این اسناد راهبردی لازمه‌های حفظ ابرقدرت بودن خود را تدوین کرده و بر لزوم مهار نفوذ جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنند.

 

وی یادآور شد: برای عبور از توطئه‌های دشمن و تبیین نقشه‌های غرب علیه کشورمان در بین قشرهای جوان باید تلاش کنیم ضمن برنامه‌ریزی دقیق و با حضور پررنگ روحانیت معزز همانند دهه ۶۰ انقلاب اسلامی عمل نماییم و در صحنه حاضر باشیم.

 

*حضور 200 طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران شهرستان رودسر

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان رودسر هم در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از نهاد امامت جمعه عنوان کرد: برای جذب طلبه و حضور مبلغان در مدارس همکاری تنگاتنگی با اداره آموزش و پرورش داریم و بدین وسیله نظام آموزشی حوزه‌های علمیه را برای دانش‌آموزان و اولیا تبیین می‌کنیم.

 

معصومه پورابراهیم تبلیغ جذب طلبه در سطح پایگاه‌ها و روستاها و شهرداری رودسر و همکاری این نهادها و حوزه‌ها با حوزه علمیه شهرستان را مورد تقدیر قرار داد و اذعان کرد: در حال حاضر ما در خدمت ۲۰۰ نفر از طلاب هستیم که در دو مقطع مشغول به تحصیل هستند و مدرک کارشناسی که به خواهران اعطا می‌شود تمامی مزایای علمی و استخدامی دانشگاه را  شامل می‌شود.

 

پورابراهیم اضافه کرد: خواهران و دارندگان مدرک کارشناسی حوزه علمیه می‌توانند در تمامی مقاطع کارشناسی ارشد علوم انسانی ادامه تحصیل بدهند و مدارکشان برای جذب در تمام ادارات و سازمان‌ها اعتبار لازم را جهت جذب و استخدام دارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان رودسر از ارتقا این حوزه از حیث علمی به سطح سه خبر داد و اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران شهرستان رودسر تنها حوزه‌ای در استان گیلان محسوب می‌شود که چنین درجه‌ای را کسب کرده است.

 

پورابراهیم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران شهرستان رودسر توانایی برگزاری دوره‌های اعطای مدرک کارشناسی ارشد را هم دارد یادآور شد: حوزه علمیه رودسر به دست مرحوم حاج آقای جنیدی تاسیس شد و همه ما مدیون اخلاص و تلاش ایشان هستیم و محصول سی و چند ساله این حوزه هم تاسیس مدرسه غیر دولتی بشری است که در حال حاضر دارای ۵۰ دانش‌آموز ابتدایی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان مدرسه بشری اصرار دارند که دوره اول متوسطه هم راه‌اندازی شود که در اینجا به ویژه برای تشکیل یک مجتمع آموزشی نیازمند همکاری و مساعدت اداره آموزش و پرورش و مساعدت نهاد امامت جمعه و سایر دستگاهای متولی و ذیربط هستیم. 

کد خبر 1232960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha